21-5 Guaranda

May 21, 2018 in Ecuador ⋅ 🌬 21 °C

De ochtend begint goed met een fietsbaar rustig weggetje met vogels en mooie mensen met vee. We vinden de E30, een gezellig restaurantje (hm) en na de kerk met het bezienswaardigheidsbordje de goede afslag naar Guaranda.
    Begint klimbaar, maar eindigt helaas weer in een martelgang. We zouden een paar kilometer verwijderd, om een top van 4155 gaan. Wie rekent er dan op dat je met 10-15% naar over de 4100 meter moet duwen. Het enige leuke eraan was dat ik me realiseerde dat wij, 2 middelbare dames, dit mooi toch aan het klaarspelen waren. Maar leuk is anders. En tot overmaat van pesterigheid reden we aan de andere kant van de pas een megabui in en mist en was het knetter koud, waardoor ook de afdaling van bijna 25 kilometer nou ook niet het normale genot gaf.
    2,5 kilometer voor Guaranda komen we langs een hostéria. Wel aan de prijs (50 dollar per nacht voor ons 2) maar wel mooi, dus we doen het. Ik denk dat we de enige gasten zijn en onze kamer is aan de achterkant, dus geen verkeerslawaai. Voor diner belt de erg aardige mevrouw een pizzakoerier. Met een fles rode wijn en de erg lekkere pizza een waardige afsluiting.