Astrid van der Zouwen

Joined February 2018Living in: Utrecht, Netherlands
  • Sep15

15-9 Heldin

September 15, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 21 °C

En na een heerlijke rustige nacht, veel met zijn tweeën in de tuin geweest. Achter vindt ze enger dan voor. Had ik niet verwacht. Maar beiden gaat al zo relaxed dat ik een stuk heb kunnen graven achter, (kwam ze kijken) en voor heb kunnen snoeien.
    Ze liep na een hapje eten zelf weer naar buiten in haar tuigje!
    En zo schattig: rent ze opeens naar binnen.....
    Op de bak, moest ze plassen. Nou, als dat zo blijft zullen de buren wel heel erg blij zijn!
    Ze lag daarna wel in coma!

• Sep14

14-9 K.. kat

September 14, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 9 °C

Ik had haar 's nacht uit mijn slaapkamer gegooid omdat ze niet stopte met spelen en ik graag nog wat wilde slapen. Laat ik haar om 6 uur er weer in, denk: dan gooi ik vanuit bed nog wat propjes.
    Piest ze op mijn bed😢. Ik gooide haar nog wel op de bak, maar te laat. En ze doet het meestal zo goed!
    Twee voordelen: 1: ik was wakker. 2: besluit was makkelijk. We slapen voorlopig apart en mijn slaapkamer is nu helemaal verboden terrein. Lekker overzichtelijk voor haar. Wel sneu dat ze niet meer in de bedbak kan slapen. Ik zal het sloop met lavendel bij haar bed en de beer leggen. Vindt ze lekker.
    Leuk spelletje is ook in mijn klompen en schoenen grabbelen. Ik vind het best.

• Sep8

8-9 Topkat

September 8, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 16 °C

Gisteravond kwam ze weer bij me liggen in bed, nou ja liggen, met mijn been spelen. Dat vond mijn been minder leuk. Ik gooide haar uit bed naar haar beer. Daar kan ze dan lekker tegenaan trappelen en in bijten. Daarna ging ze slapen in de bedlade. Minder gezellig, maar eerlijk gezegd slaapt het wel beter. Om kwart over vijf ging ze met mijn haar spelen. Helaas zat mijn hoofd daaronder. Ik gooide haar weer naar haar beer. Laat ze me toch gewoon slapen! Ik moest háár roepen om half 8!
    Natuurlijk ging ze lekker uitrekken en krabbelen aan het behang. Ik liet haar nog even de krabconstructie zien. De meeste katten kijken je dan meewarig aan. Zij niet. Ze ging braaf daar krabben en klom nog even naar boven, dat kan sinds gisteren.
    Ik wil haar graag mee naar buiten nemen en volgens mij gaat zij dat ook heel leuk vinden. Moet ze dus aan een tuigje wennen. Ik het eerst in de kamer laten slingeren, vandaag tig gaatjes erbij geprikt en voorzichtig om gedaan. Ze hapte even naar de gesp (zat ook raar) ging vervolgens een hapje eten, lag als een malle te spinnen toen ik haar aaide en viel als een blok in slaap op haar nieuwe Lion King kleed. Ik had niet eens tijd om het tuigje weer af te doen. Een paniekvogel is ze niet!

• Sep4

En ik noem haar:

September 4, 2019 in the Netherlands ⋅ 🌧 16 °C

Mauri.

In Nieuw Zeeland had ik bedacht dat als ik een nieuwe kat nam, dat ie dan Tuï zou gaan heten. Dat was ook zo geweest als Arke Arke was blijven heten. En bovendien was een wit vlekje op de borst dan wel leuk geweest.
    De Maori naam voor NZ is te lang, idem voor Zuidereiland. Noordereiland is Te-ika-a-māui. Ook te lang. Maar Māui vind ik wel leuk voor een kat en lijkt ook al wat op Mini. Māui is noord, Maui is links. (lynx dacht ik dan). Dus Maui. Klinkt ook aan beetje als Maori, vind ik ook leuk. Ik moet nog een beetje wennen, maar dat was met Chouffe ook.Read more

• Sep4

Mini

September 4, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 13 °C

Ik heb haar zaterdagavond mee genomen, al had ik niet echt een klik met haar. Maar ik hoopte dat het goed zou komen. Volgens de advertentie hield ze van aaien en op schoot. Maar ik sprak af dat als ze mij zo niet leuk zou blijven vinden, dat ik haar dan terug zou brengen.
    Ze loopt met me mee, speelt in dezelfde kamer waar ik ben, wil af en toe al geaaid, al heeft ze het meestal te druk met spelen of ze slaapt. Ze praat tegen me en gelukkig kan ze hard genoeg piepen als ik haar per ongeluk opsluit ("pas" 2 keer hoor). Al was het wel een beetje eng toen ze in een keukenkastje leek te zitten en ik helemaal niet in een keukenkastje was geweest! Blijkt er een gat boven een plint te zitten waar ze (nu nog) doorheen kan. Zit ze onder de kastjes (denk ik). Ik heb al 4 keer een kilo spinrag van haar koppie moeten plukken!
    We hadden wat plas incidenten (mijn eigen schuld, te weinig bakken en verkeerd grit) maar vanochtend heeft ze haar eerste ochtendplas uit zichzelf op de bak gedaan ipv op mijn bed. Hoera!
    Ze slaapt 's nachts in de bedla en keurig de hele nacht door. Ze eet goed en ik denk als je zou blijven kijken, dan zie je haar ongeveer groeien. Ze is scheel, al kan ze er overheen groeien. Ze heeft er volgens mij geen last van.

Ze mag blijven.

Nu nog een naam.

Tot nu toe bevalt mij niets:
    Loesje (van Loenzen)
    X (Iks), zelfde reden
    Mika
    Sigrid
    Tina

Bovenaan staat nu nog Tizzie. Maar dat zou dan eigenlijk Tizha moeten worden en dan vind ik het niet meer leuk.
    Voorlopig noem ik haar nog Mini, maar misschien wordt ze wel 6 meter in het vierkant ......

• Aug27

27-8 Ik verveel me.....

August 27, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 28 °C

Was het maar waar!

Ik had me voorgenomen om iedere dag een stuk te fietsen. Lukt goed, al worden de ritjes boven de 30 graden toch een stuk korter. Raar is dat, "onderweg" heb ik daar minder last van. Al waait het dan harder lijkt het, dus voelt het koeler. En dan heb je geen keus, nu wel.
    Dus naar de Hornbach voor schroefjes om mijn fietstas te repareren. En daarna dus de tas repareren.
    Naar mijn ouders met een ommetje.
    Naar de autoboulevard want daar zou een winkel zitten met spullen voor mijn a.s. metertuin. (Niet, vandaar dat ik hem nog nooit gezien had).
    En naar de boomgaard op Oud Zuilen om te kijken of de walnoten al rijp zijn (niet, en ook geen goed jaar zo te zien). En/maar, toen lagen er zó veel appels, zonde gewoon. En zielig voor die bomen, hebben ze zo hun best gedaan. Dus ik neem "wat" appels mee. Een fietstas met een kop er op. En daar moest dus appelmoes van. Gelukkig kwam ik bij de Liddl iemand tegen die nog potjes had en mijn moeder blijkt ook een nieuw voorraadje aangelegd te hebben. En zíj had haar appelmoes in de diepvries gedaan. Moet ik ook gedeeltelijk, want een weckpot zonder klem weckt echt niet, al zet je er nog zo veel andere potjes bovenop. Heb ik wel weer een a.s. fietstochtje: Dille en Kamille voor klemmen, die blijk je los te kunnen kopen, maar op internet alleen per 10. En ik ben dus 2 halve dagen aan het schillen en koken geweest. Met de nieuwe muziekjes van Turquasi op mijn oren, kan ik gelijk oefenen.
    "Al" 1 keer viool gestudeerd.
    Verf bijgewerkt waar het gebarsten was.
    En dat waren nog maar de niet zo vermoeiende klusjes.
    Paadje in de voortuin veranderd. Van kaarsrecht naar een boogje en 1 steen smaller. Ik bén er toch rete blij mee. Bizar gewoon. Loop een paar keer per dag naar voren om even te kijken. Van bovenaf is het ook zo mooi.
    Stenen en "paaltjes" er uit, ook een stukje uit de voortuin. De boom moet er uit (hij waait bijna om zei de buuf) en de bielzen gaan er uit van het najaar. Kan gelijk dat wandelende "ik groei lekker overal doorheen" prachtriet er uit, of in een grote kuil met worteldoek. Want ik vind 1 polletje wel leuk, maar het is net bamboe.
    En de achtertuin moet ook omgegooid ivm mijn a.s. makkelijke moestuin. Maar ik moet eerst nog even wachten, want ik ben in verwachting van 2 pompoenen.
    Blij dat ik volgende week weer aan het werk ga, kan ik tenminste een beetje uitrusten.
    Nee hoor, ik doe steeds korte stukjes en dan een spelletje, of nu de Gardeners World lezen. Ik geniet nog even verder.

22-8 Weer thuis

August 22, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 11 °C

Ik krijg gratis, zonder kleumen een prachtige zonsopgang. Precies op tijd mijn tent uit!
    Ik dacht nog leuk een hele dag te gaan fietsen, maar mijn camping was wel erg dicht bij Utrecht. En toen wilde ik opeens gewoon naar huis. Misschien dat die 8 potten marmite als souveniertjes en de grote pot marmelade voor de buurvrouw er iets mee te maken hadden. Toch een beetje zwaar....
    Het blijft hartstikke mooi fietsen, langs allerlei infoborden (in het noordoosten van De Meije is een bijna uitgestorven vlinder uitgezet, die het daar goed doet). Gebied is in 1672 onder water gezet tegen de Fransen. Valk, purperreiger (?), speciale eend en eik van 3500 jaar geleden die ze in het veen hebben gevonden. Moet nog via een trekpontje. Eerste terrasje is dicht (gelukkig) dus ik doe mijn koffie met appeltaart heel idyllisch bij Buitenplaats Kameryck. Op slot Haarzuilens is een trouwerij. Mooie muziek. Alleen het stuk bij Maarssen de brug over is wat minder.
    Ik vind het echt een uitvinding. Ik wil nog wel een keer naar de Nieuwkoopse plassen ook. En het ploft in De Meije van de B&B's, dus het kan ook met minder goed weer. Leuk hoor. Om half twee ben ik thuis. Alvast de druif gesnoeid omdat ik anders niet op mijn lievelingsplekje kan zitten. Tent uithangen, boodschappen. MOE!
    Nou ja zeg. Van die 40 km kan het toch niet komen.

21-8 Bodegraven

August 21, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Ik ben opeens de plastic hoes kwijt waar de kaart in moet op mijn stuurtas. Fiets nog terug naar het strand, maar lauw loene natuurlijk. Ik begin langs de Nieuwe Waterweg, het plan is om aldoor langs de rivier te fietsen, maar ik vind het te industrie en ik heb wind tegen. Ik buig dus noordelijker af. De knooppunten zijn hier bij vlagen net zo moeilijk te vinden als in Engeland. Maar het is prachtig. Bijna alleen vrijliggende fietspaden of hele kleine weggetjes. Bijna het enige verkeer wat je tegenkomt zijn fietsers. Dat blijft me verbazen, zo onder de rook van Rotterdam.
    Ik wil graag door Gouda fietsen, maar als ik er dan eindelijk ben, ben ik niet meer in de stemming. Ik moet ook nog een eind naar de camping. Dat valt uiteindelijk iets mee, behalve dat het een na laatste knooppunt verkeerd aangegeven staat. Vrij snel gered door mijn kompas. De camping is aan geen drukke weg, iets groter dan gehoopt, maar helemaal prima en ik heb prachtig uitzicht. Wel een beetje moe na 92 km, maar een leuke afsluiting zo. Morgen tijd zat om leuk naar Utrecht te kriebelen.

20-8 Hoek van Holland

August 20, 2019 in the Netherlands ⋅ ☀️ 17 °C

Voor de wekker wakker, kon ik hem tenminste uitzetten voor hij afging. (En ik dacht er aan!!). Wakker worden, plassen en inpakken duurt 3 kwartier blijkt, zelfs al had ik bijna alle tassen al klaar gisteravond.
    Ik wist de weg nog, dus sta voor zevenen bij de boot. Inchecken kan vanaf 7 uur, maar de boot op pas vanaf kwart voor 8 omdat ze nog aan het uitladen zijn. Dus ik doe twee boterhammen in de zon op een picknickbank. Samen met Paul de boot op. Doe ei, bacon, brood en een grote koffie. Ademloos mijn boek uitgelezen. Wifi met de tablet lukt weer niet. Telefoon doet het perfect, wat dat nou toch is?
    Na aankomst fietst Paul nog naar Rotterdam, ik naar de Liddl voor brood en wijn en naar de tweede camping. Die is vol, behalve voor fietsers, klein (hahaha, voor kustbegrippen wellicht) en duur: 19,50 en dat is goedkoper dan normaal. Moet je nog voor 4 euro wifi aanschaffen! Duh.
    Ik meng alvast mijn ontbijt en ga zo zonsondergang kijken met mijn verse broodjes en wijn al heb ik eigenlijk nog steeds geen honger. Moet ik de camping voor af en fietsen geloof ik.
    Mooie zonsondergang. Zit ik een uur in een snijdende wind op het strand te kleumen, schuift er vlak voor het uur U een wolk voor. En de douches hier? Kan je de temperatuur niet van regelen🤣😢. Als ik 2 meter lang was geweest, was ie lekker geweest.

Wat mij opviel in Engeland

August 20, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

- Ik denk het enige land ter wereld waar je 12 km niet mag fietsen op een fietsroute. En dat zonder zich te schamen.
    - Van "we've always done it this way" is het nu, nee ik weet ook niet waarom: "it's the rule/law". De super beleefdheid is volgens mij alleen om te verbergen dat ze totaal niet willen meedenken.
    - Fietsers komen helemaal onderaan de pikorde, na auto's, paarden, voetgangers en de rest van de wereld.
    - Bijna alle campings hebben nergens een stopcontact. Paul (de fietser) was helemaal verbaasd toen hij hoorde dat dat in de rest van de wereld niet normaal is.
    - De meeste campings hebben douches waar je de temperatuur niet van kan regelen. (wel warm hoor)
    - Bijna alle campings regelen vlakke stukken voor caravans. Mensen met kleine tentjes kunnen wel met matje en al de tent uit glijden, liefst helt het naar twee richtingen.
    - Als ik een euro kreeg voor elk bordje "cyclists dismount" en "end of route" dan was ik gratis weg geweest. Tel daar de bordjes bij op "cyclists: pedestrians have right of way" en dan had ik winst gehad.
    - Nog meer dan 25 jaar geleden hangt heel veel op vrijwilligers. Van ambulances, tot witte paarden kalken.
    - Van mijn levensdagen ben ik niet zo veel door de bramen en de brandnetels gestuurd op fietspaden. Vooral als er naast je dan een keurige autoweg lag met prima asfalt.
    - Ook de vrijliggende paden worden soms door vrijwilligers onderhouden. Dan waren ze vaak beter in orde trouwens.
    - Het gaat weer over verwachtingen: als ik een fietsonvriendelijk land had verwacht, was het fantastisch goed georganiseerd geweest en ik helemaal blij. Ik verwachtte echter een fietsnetwerk en ben teleurgesteld. Blij dat de 51 in ieder geval een heel stuk leuker was dan de 1.
    - De herfst viel hier vroeg dit jaar!

Never miss updates of Astrid van der Zouwen with our app: