Joined February 2018 Message
  • Feb14

Schaatsen

February 14 in the Netherlands ⋅ ⛅ -2 °C

Vrijdag was het mooist, was ook mijn eerste keer dit jaar. Op de Molenpolder, windstil, zon, gezellige mensen om me heen. En dan een héél eind schaatsen, en dan ben je 1 weggetje ver hemelsbreed. O.k. je moet daar wel een beetje zigzag.
    Zaterdag was ook leuk. Aan de andere kant van de weg dan de "echte" Molenpolder. Dat blijken echter vooral afgesloten vakken. Wel een beetje gekluund, maar dat vond ik toch minder leuk.
    's Middags nog bij Fort De Klop geschaatst. Vooral erg genoten van alle kindjes op van die dubbele schaatsjes. En de zon. En iemand die heel goed kon schaatsen gevraagd of hij mij een tip kon geven. Nu heb ik wat te oefenen.
    En dan vandaag. Naar de Tienhovense plassen gefietst. Dat was al tof. Vooral dat het überhaupt kán! Alleen fietste ik wel langs een bord "ijs onbetrouwbaar".
    En toen waren er heel weinig mensen, en het ijs was hobbeldebobbel. Al was er wel iemand die zei dat hij daar al 3 dagen schaatste. Maar ik had het niet erg naar mijn zin. Moest 3 keer klunen en toen was ik bij de kleine plas van de Loosdrechtse plassen. Daar was het drukker en het ijs beter. Maar ik bleef angst in mijn benen houden. Ben ik gewoon opgehouden. Dijkje op geklommen en niet terug naar mijn fiets gehobbelschaatst, maar heerlijk gewandeld. En als bewijs dat dat een goed besluit was, verkochten ze aan het eind van het dijkje warme chocolademelk met slagroom! En een wafel. Wintersportgeluk.
    Op weg naar huis zag ik allemaal mensen met schaatsen onder hun arm een bruggetje over gaan. Leek me ook een leuk wandelpaadje. Heb ik toch nog even geschaatst, was fijn ijs en minder eng.
    En nu zijn mijn benen wel beurs genoeg.
    Fijn hoor, zo'n wintersport vakantie.

• Feb11

Ooievaars

February 11 in the Netherlands ⋅ ☀️ -5 °C

De ooievaars in het natuurgebied zitten er heel vaak, ook in de winter. Volgens mij gaan er na deze winter misschien volgend jaar wel weer meer naar het zuiden!

Vanochtend zaten er nóg meer, maar ja, fototoestel niet bij me☹️Read more

• Aug29

29-8 Utrecht

August 29, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

Het leek zo mooi te worden. Na het heerlijke en stevige ontbijt (soort pannekoekjes van gepofte aardappel met 2 eieren) zie ik zelfs blauwe lucht. Dat heb ik daarna nog vaker gezien, alleen helaas niet boven mijn hoofd. Eigenlijk de hele dag regen. Ik fiets iets anders terug en beland in Purmerend. Daar gaat het zo achterlijk hard regenen dat ik overweeg om op de trein te stappen. Routeplanner zegt nog 54 km.
    Da's mijn eer te na en ik besluit op de routeplanner terug te fietsen. Stuk langs een provinciale weg en verder langs het A'dam-Rijnkanaal. Het fietst toch niet leuk in je regenpak met keihard wind schuin tegen.
    Ben ik toch om kwart over 3 thuis! Ook amper pauze want geen honger en te koud om te zitten en langs het kanaal is niet zo veel.
    Wel een leuk gratis pontje ontdekt 1 km boven Breukelen. Hoef je niet om te fietsen over die stomme bruggen!
    Als al mijn spullen te drogen hangen en ik gedouched heb, komt er een vaag zonnetje. Laat nou maar. Ik zit lekker met Mauri op schoot.
    79 km

• Aug28

28-8 Onderweg naar Hoorn: Volendam

August 28, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Prima nacht, behalve 2 keer plassen en om half 4 toch er maar uit om de stormlijnen hun eigen haring te geven, en alle lijnen aan te sjorren. Het is van windstil windkracht 5 of 6 of nog meer geworden. Gelukkig sta ik achter een heggetje, wat veel tegen houdt ondanks dat het maar heel dun is. Ik maak me zorgen over het opbreken morgen. Met zo'n wind heb ik al eens een stok zien breken. Als ik weer wakker word is het weer normale wind.
    Ik kan droog ontbijten, dan weer spatten, dus binnen rommelen, weer droog maar héél grijs. Ik mijn hoofd naar buiten: " Murphy, wat ben je aan het doen?". PLENS. Echt meteen, ik kreeg nog net de rits dicht. Ik ging echt in een deuk.
    En dan wordt het toch een prima dag. Ik zie nog 1 mega bui aankomen als ik Volendam aan het bezienswaardigen ben, dus duik een overdekt terras op voor koffie met appeltaart. Waait het langs. Haha. Lekker wel appeltaart 😏.
    Ik neuzel naar Hoorn, wind blijkt toch wel heftig als ik stukjes oost moet rijden. Ik vind de route wel wat suf, onder langs een dijk. En ik vraag me aldoor af waarom je een dijkverzwaring zou doen als het níet voor de waterveiligheid is. Voor de lelijkheid? Als werkgelegenheidsproject?
    Wordt vervolgd

• Aug28

28-8 Deel 2: Hoorn

August 28, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Lekker door Hoorn geslenterd, en omdat het steegje er zo leuk uit ziet kom ik langs "de Spellenhoorn". Daar kan ik nog zo'n mini uitbreidingsset voor Carcassonne kopen! En losse poppetjes, zodat we De Toren nog eens kunnen proberen. En omdat ze hun proefdoos openmaakt, kan ik nóg 3 minisets meenemen. Ik ben helemaal blij.
    Om 2 uur bij Anniek, dat is fijn. De tent kan nog even drogen in de tuin. En dan gaat het regenen. Top timing toch? We MacGyveren samen nog een keukenkastje aan de muur. Helemaal leuk. Beetje jammer dat ie niet echt recht hangt, maar Anniek is helemaal blij.
    Daarna eten bij Jerry, zálige curry en dan leert hij ons Crip. Héél leuk. Wat een leuke relaxte gast ook. Geen foto, ik denk daar bijna nooit aan als het gezellig is.
    Tien uur naar bed omdat ik zo moe ben, en dan slaap ik natuurlijk niet. Nou ja, heel veel later.

• Aug27

27-8-2020 Monnikendam

August 27, 2020 in the Netherlands ⋅ 🌧 17 °C

Ik ben op weg naar Hoorn. Vanochtend heb ik nog "gewerkt", al was er zowaar íets te doen.
    Iets na enen op de fiets. Ik moet mezelf echt de deur uit trappen. De belangrijkste smoes is, dat het zielig is voor Mauri. Maar ja, dan waardeert ze het weer als ik weer thuis ben. De afgelopen week was ook echt extreem gezellig. Smoes 2: het zag er zo buiïg uit. Geen spat dus hè. Maar als ik eenmaal op weg ben, ben ik blij.
    Ik wil niet de kortste route, maar ook niet eindeloos omfietsen. Dat lukt prima, en met een half uur sta ik al boven Breukelen. Asjemenou? Daarna schiet het iets minder op. Ik krijg na het IJ ook meer wind tegen. Maar wat een lekker rustig stuk Nederland. Veel fietspad, geen overvliegende vliegtuigen, geen verkeer te horen. En dat onder de rook van Amsterdam! Bizar, maar heel fijn.
    Richting Monnickendam word ik toch een beetje moe. Maar ik heb ook nog geen echte pauze gehouden. De eerste camping is vlakbij, de tweede, uhhhh bijna in Hoorn. Ik ben er bijna! Nou ja zeg. En dat met onderweg 2 telefoontjes: Barbara: of ik thuis ben want ze heeft een kadootje en mijn werk: ik heb vrijdag een sollicitatiegesprek! Shit, toch niet morgen hoop ik? Nee, volgende week. Toch nog even gebeld. En meteen sms terug, inderdaad volgende week. Pfff.
    Ik koop in Hoorn, naar later blijkt, mijn nieuwe lievelings bier (Gulpener Gladiator) en nog meer lekkere dingen (was niet de bedoeling). Maar eigenlijk zit ik nog vol van de driekwart pizza van tussen de middag.
    Kwart over zes staat de tent, ik kan nog heerlijk pimpelen voor de tent tot half acht, dan gaat het regenen. Geen probleem, ik moet nog douchen.
    Wat zal ik zo lekker slapen!
    63,2 km

• Aug23

23-8-2020 Utrecht

August 23, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Vanwege eindeloze buien doen we heel gezellig Catan tot 11 uur. Dan als een haas opbreken, want de volgende bui komt er al weer aan.
    Maar het blijft bij wat miezer. Heerlijk wind mee. Leuke route, waarbij alleen het fietspad door het weiland hetzelfde blijkt. We lunchen toch maar niet bij heerlijkheid Kamerick as vanwege de jouwe jak, waar vooral Aad Jan niet tegen kan, maar bij Kortjak in Vleuten (?) Vlakbij Haarzuilens. Mega pannekoeken, heel lekker. Onze wegen scheiden bij de gele brug.
    Het was tof.
    32,2 km.