Astrid van der Zouwen

Joined February 2018Living in: Utrecht, Netherlands

23-4 Auckland airport

Yesterday in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Ik kan 's nachts tussen de buien door plassen, maar droog is anders. En dan valt het 's ochtends opeens reuze mee! Eindeloos heen en weer lopen met dingen die weg kunnen, nog schoon moeten, het schiet niet op. Maar toch om half 10 ri Torpedo 7. Weer de brug over en dan via een fietspad langs het water. Het is nog leuk ook.
    Eerst weigeren ze de tent in te nemen want hij is nat: "health and safety risc". Ik blijf heel kalm, zeg dat het alleen water is, misschien kunnen ze hem even uithangen, ik ga naar huis, ik heb hem zo droog mogelijk ingepakt, maar veel zon was er niet vanochtend. En dat werkt! Er wordt druk gebeld (ondertussen wordt de trapper die ik niet los kreeg losgedraaid), maar de tent moet getest. Snap ik. Dus gegevens achter gelaten en via Ambury (lunch) en nog een fiets/wandelpad naar het vliegveld. Onderweg hordes scholeksters en een hus lepelaars! Wel blij dat ik het morgenochtend niet hoef te doen. Er is niemand meer bij wie ik kan checken of de fiets echt in een doos moet. Ik ga het gokken, als het niet lukt koop ik daar een doos.
    Hotelkamer is niet groot, maar de fiets kan er net bij en dat mag ook. De douche is top. Ik trakteer mezelf voor het laatst op een vegetarische burger met friet. Helaas hebben ze geen Tuï of Speights, dus ik doe een cider.
    Het voelt al als een reisdag en dat is prima. Here I come!

22-4 Ambury Park: Mangere Mountain

April 22 in New Zealand ⋅ 🌧 13 °C

Nieuw Zeeland is lief en maakt het afscheid makkelijker.
    Ik kan nog droog koffie zetten, maar moet binnen ontbijten. Daarna droog boodschappen, maar na de lunch gaat het mis. Ik wandel in een vaag miezertje naar Mangere Mountain, maar voordat ik daar ben is het een volwaardige bui. Maar toch doorlopen, het is maar water. De berg is niet zo hoog en ik ben benieuwd wat je van deze vulkaan ziet aan de "binnenkant". Hartstikke leuk, er is een lava Dome in het midden. Ik ga zo snel mogelijk terug naar de tent, want inmiddels stort het.
    En dat blijft zo de rest van de middag. Handig! Want mijn tent lekt echt als een gieter. Morgen nog even langs Torpedo 7. Kan je nagaan wat een mooi weer ik aldoor gehad heb! Klein buitje trekt ie nog, maar het moet dus niet echt nat worden.
    Inmiddels ben ik ook al online ingecheckt. Twee raamplaatsen! Hoera! Wat zal ik slapen! Morgen hotel, wat een goed idee van mezelf, kan alles nog even drogen, al heb ik geen last van de tent dus.

21-4 Auckland Ambury park

April 21 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Lekker dagje. Ik fiets het fietspad 6 km terug naar de dierentuin. Pal daarnaast is een Japanse tuin. Mooi hoor, jammer dat je er bijna niet doorheen mag lopen. Hele mooie verblijven voor de dieren, nadeel is dat ik alle katachtigen niet heb kunnen vinden, op 1 tijger na. En nou heb ik nog steeds de blue duck niet gezien omdat ik die ook niet kon vinden. Geen wonder dat het in het wild ook niet gelukt is. Toch gaaf, vooral als ik me in "Afrika" realiseer dat ik die dieren ook "life" gezien heb! Wel de blue pinguin in daglicht.
    Ik eet fish & chips tussen de middag in de dierentuin. Gelukkig maar want hier is alles altijd open, ...... behalve op paaszondag natuurlijk. En ik had inmiddels bijna al mijn reserve eten op😟. Gelukkig heb ik nog brood. En dan blijkt er in Mangere Bridge gewoon nog wat open en heb ik ginger beer en een garnalen salade. Het fietspad is trouwens hetzelfde als toen ik Auckland ri noorden verliet alleen nu de andere kant op. Na alle steile en vreselijke wegen de laatste maand, ben ik nu helemaal blij met mijn fietspad. It's all in the mind......
    15 foto's van de zonsondergang en het lukt me maar om er 4 weg te gooien. Oeps.
    Dreigende wolken pakken zich samen. Misschien vind ik vannacht uit of de tent mee terug mag.

20-4 Auckland

April 20 in New Zealand ⋅ 🌙 13 °C

Ik besluit om te vertrekken van Waiheke. Ik heb alles gewandeld en geen zin in daar veel fietsen. Het is mij niet bezienswaardig genoeg om te gaan bussen. Het lijkt bewolkt, dus een stranddag zit er ook niet in. Ik sta nog een tijd te praten met 2 fietsers uit Auckland. Zodra ik weg fiets wordt het natuurlijk heet. Grapje. Ik vind een rustiger route, maar moet voor straf duwen. Maar toch leuker. Ik ben om 1 uur weer in Auckland en fiets west om te kijken of ik nou een déja vu had of dat ik hier echt al eens geweest was. Dat laatste, was ik vergeten en ze zijn heel druk aan het bouwen en er is al van alles veranderd. Er staan nu rode lantaarns a la Londen en je kan via een nieuwe brug naar de andere kant van een haventje. Daar zat ik de vorige keer nog op een doodlopend stuk!
    Maar Evo de fietsenwinkel zit waar ik hem verwacht. Die weet dat ze op het vliegveld voor niet te veel geld ook dozen hebben. Dat scheelt een hele hoop zeulen.
    Vervolgens naar de Wintergarden. Leuk. En via de noordwest fietsroute naar de camping. Dit stuk is een heel stuk beter te pruimen!

19-4 Waiheke wandelen

April 19 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Het is koud als ik om 6 uur wakker word: 7 graden! Om half 10 gaat de muziek aan en vertrek ik voor een wandeling. En het gaat lekker en is mooi, dus ik plan er nog een extra lusje aan vast. Daardoor kon ik op 1 km langs een wijnproefding, dus ik wandel nog wat extra. Omdat het Goede Vrijdag is, moet ik er ook bij eten. 40 dollar later vond ik het eten niet heel lekker en de wijn gewoon niet. Heb ik de hele kilometer terug naar de route lopen genieten dat ik niet voor 120 dollar met een tour mee ben en nog 2 van die proeverijen "moet". En ik heb bij de tent nog Cleanskin merlot van 7 dollar, die vind ik wél lekker😁. En als extra kado is het stil op de camping als ik daar om 3 uur arriveer. Zal niet duren, maar nu ff lekker. Ben toch een beetje moe na een km of 11.
    Volgens mij gaat de zon verder naar rechts onder dan gisteren!

18-4 Waiheke

April 18 in New Zealand ⋅ 🌙 14 °C

Wat een mazzel!
    Ik had nog data tegoed, maar er werd gezegd dat het maar 24 uur geldig was. Nu was het al langer, maar ik durfde het gisteravond niet te gokken omdat ik Edo nog wilde bellen. Krijg ik toch een hele gigabyte van de receptionist die me ook al zo lief had geholpen met de droger en met wie ik een hele tijd had staan kletsen. Tegoed van gisteren deed het vanmorgen trouwens ook nog.
    Ik stort midden in een optocht voor het afstuderen. Apart hoor.
    Daarna langs de andere fietsroute terug naar de veerboot. Onderweg wil ik het vlaggetje op een stokje kopen voor Saskia; uitverkocht. Grrr.
    En een beertje voor Barbara is ook lastig in het land van kiwi's en schapen.
    Wel een veel vlakkere route. Ik zoek nog ff schelpjes en bezoek de waterlinie van Auckland of zo. Kom ik bij de pont: kan ik rechtstreeks naar Waiheke. Hij gaat wel pas over een uur. Ik nog even shoppen, doorverwezen naar Ike, ..... 😃🤗. Hoera!!
    Was me anders never nooit gelukt denk ik. Blij.
    Daarna wordt het helaas minder leuk. Knetter druk, nog erger dan de snelweg en met van die verdwijnende fietspaden. Zoveel verkeer had ik niet verwacht, en ook niet zo ver oost. De camping is redelijk druk, met tieners met een radio en veel herrie. Wordt het toch om 7 uur (!) stil!

17-4 Auckland / Takapuna

April 17 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

Ipv in de wasmachine, stop ik al mijn kleren in een droger, wel met wasmiddel 😕. En het duurt maar en als ik het door krijg, krijg ik hem niet uit. Paniek. Maar mijn kleren zijn nog heel. Ik denk dat ik met mijn hoofd ergens anders was.
    Daarna winkelen. Takapuna is best leuk. Als ik mezelf op een burger trakteer struikel ik over het souvenirtje voor Dirk. Ha!
    Het stikt hiervan de vers afgestudeerden, met verschillende kleuren op hun mantels.
    Morgen naar Waiheke, ik maak me zorgen over stroom voor de telefoon, maar heb nog een camping op weg naar Ambury gevonden, waar ik eventueel kan opladen als het met koffie in barretjes niet lukt op het eiland.

16-4 Auckland/ Takapuna

April 16 in New Zealand ⋅ 🌙 15 °C

Wanneer voel je je emoties en wanneer zwelg je er in?
    Ik heb zowat geen vogels gehoord vannacht, dus na nog een wandelingetje en blauwe veertjes zoeken, fiets ik naar de veerboot. Whangaparoa heeft een hoog Vinex gehalte en staan die torens niet ook langs de Vecht in Maarssen? De veerboot komt net aanvaren, dus ik ga maar meteen (aan boord blijkt dat er ook een goedkopere gaat, maar ik vind het wel best). En als we wegvaren wórd ik toch verdrietig! Bizar, zo leuk vond ik dat noorden nou ook weer niet. Maar het voelt als een einde, en ondanks dat ik graag naar huis wil, vind ik het ook jammer. Ik word erg moe van deze mixed feelings. Moet ik er nou voor gaan zitten en ze voelen, of niet zo zeuren. Ik probeer een combi.
    In Auckland Central vind ik kaartjes met fietsroutes in Auckland. De Auckland Harbour brug blijkt niet toegankelijk voor fietsers, dus ik neem de ferry naar Devonport. Vanaf daar fiets ik best leuk naar de camping, onderweg sushi scorend. Gelukkig loop ik uit de eerste Sushi bar weer weg. De tweede heeft ook niet meer zo veel, maar iig meer wat me lekker lijkt. En zo probeer je nog eens wat nieuws.
    De camping is veel te duur (30 NZ$ en dan moet ik nog wifi kopen), maar wel leuk, dus ik denk dat ik nog een nachtje blijf. Ik moet/mag van mezelf doen wat ik wil, en niet alleen op het geld letten. Bovendien; veel alternatieven zijn er niet, behalve de Auckland campings met niks, of een hostel.

15-4 Shakespear National Park

April 15 in New Zealand ⋅ 🌙 13 °C

Nee, het fietsen vind ik hier niet zo leuk. Bijna alles 10% en druk. Leuk fietspad, om een baai waar je niets aan hebt. Ik mopper stug door en ben om half 3 in Shakespear. Wil toch netjes betalen, maar blijf hangen op de login site van Auckland. Ja doei. Dan niet.
    Als ik ga wandelen, word ik op sleeptouw genomen door Evan; als je dit paadje neemt .... Hij neemt me later nog mee in zijn auto naar de waterval kloof, een lief wandelingetje. En nu zit ik te wachten op de kiwi's, maar ik hoor ze niet eens.Read more

14-4 Wenderholm Regional Park

April 14 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

"Moe" is het woord niet, ik kijk gewoon scheel! Het was vandaag "schiet eens op" weer. Er komt een mega bui aan als ik aan het inpakken ben, dus ik schiet even op,.... en hij waait over.
    Toch maar via internet de camping geboekt. Is heel makkelijk. Na 3 kwartier (!) is het gelukt, met nog weer een extra veilig wachtwoord ergens voor etc.
    Klimmerdeklim via een (te) drukke weg naar Warkworth, alwaar ik een mooie wandeling doe. Wel Dommetje omhoog, Dommetje naar beneden. Dan de snelweg, doe ik speciaal op zondag, dan is het niet zo druk. Huh🤐. Ik klim wel (weer) een heel stuk van meer dan 10%, niet leuk, maar wel leuk dat het me lukt.
    Uitstapje naar het historische Puhoi, mwah, en als ik die verroeste zeisen in het museum zie heb ik zó geen zin meer. Dus door. Gelukkig maar, want met een beetje opschieten staat de tent net vóór het buitje. Ik poedel en kleed me om in de tent en ga vervolgens wandelen. Beland tóch op de route naar het uitzichtpunt (wilde ik niet, dat ligt meestal hoog namelijk) maar omdat ik mijn schoenen al ontsmet heb ga ik door. Geen kauri gezien... Wel mooi, maar beetje vermoeiend. Wel een hagedisje gezien! En een fantail op schoot ongeveer. 5 uur terug bij de tent. Ik ben áf. Gaat iets beter na een wagonlading eten.
    De weg is de gratis weg naar Auckland, de snelweg is tolweg. Drukte valt nog mee, maar je hoort hem wel.

Never miss updates of Astrid van der Zouwen with our app: