April 2018

6-7 Bye bye Ecuador

July 7, 2018 in Ecuador ⋅ ☁️ 25 °C

De site van de bussen werkt natuurlijk weer niet goed, dus we fietsen naar het busstation om te boeken. De dure stoelen zijn uitverkocht, maar we willen allebei niet nog een dag in Guayaquil blijven. Dus de stoelen die maar tot 140 kunnen ipv 160.
    Daarna de kamer leeg en vervolgens naar het winkelcentrum.
    Daarna de rest van de middag hangen we bij het zwembad van Mundial. We zijn vroeg op het station waar we de fietsen en tassen afgeven. Keurig bonnetjes overal voor.
    Dan een lekker broodje en een moccacino met brownie/chocolademuffin. Heerlijk.
    En dan: bye bye Ecuador. Fijn dat we zo'n prima tijd hadden in Cuenca, maar het is klaar. Wordt vervolgd in Peru!

Wist je dat

July 5, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 22 °C

- Karin de douane wilde omkopen, maar Miami te ver vindt.
    - Je hier kool kunt kopen per blaadje.
    - Je hier van alles kunt vragen: mag ik van u een salzipapa, zonder salzi maar met een ei? Ja hoor, geen probleem.
    - Je ook regelmatig "no hay" krijgt, terwijl het dan juist wél op hun bord staat dat ze het verkopen.
    - We hier inmiddels zo lang hier zijn dat we minder makkelijk afgezet worden: staan we al lang en breed in Guayaquil: "jullie moeten apart voor de fietsen betalen". Ik in steenkolen-spaans: "we hebben dit al 6 keer gedaan en betalen nooit apart voor de fietsen". Geen antwoord, maar bus rijdt gewoon weer weg.
    - Karin als zuurstok ook best leuk is?
    Dat ze bij de douane dachten dat de oordoppen candies waren?
    je dan met je kont gekeken hebt als je oordoppen voor snoepjes aanziet.

5-7 Guayaquil: spullen

July 5, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 23 °C

Tijdens het ontbijt is Ferdie heel gezellig. Wellicht heeft het iets te maken met de hondenbrokjes die we gisteren voor hem gekocht hebben. Umberto, de campingbaas zegt dat zijn zoon hem gaat adopteren.
    Daarna met wat hangen en wurgen naar een busstop voor Guayaquil. Volgende keer gewoon weer terminal terrestre. Maar het lukt weer wel.
    In Mundial onze spullen opgepikt. Hoera! Wel zitten er toch 2 fietstassen voor mij bij, ondanks appen en mondeling 3 keer zeggen dat er maar 1 hierheen hoefde.
    Nou ja, hij past nog in een achtertas erbij. Hebben we een reserve.

4-7 Cuenca museumdag

July 4, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 17 °C

Nadat er eerst nog een kink leek omdat we een postcode moesten leveren (nog gelukt ook gna gna) vlak daarna bericht dat de spullen vandaag of morgen zouden worden afgeleverd. Ik dacht nog even: dat zeiden ze maandag ook. Maar 10 min. later mail van Mundial: your package has arrived. Hoera!
    We gaan naar het museum van de culturen van de Aborigenes. Maar dat is gewoon (mooie) oude meuk. Wel uitleg in het Engels, maar weinig over gebruiken. Toch leuk.
    Dan naar het planetarium, maar dat heeft pas om 3 uur weer een "show" en dan alleen als er meer dan 10 mensen zijn. We googelen vanavond wel sterrenbeelden.
    Dan naar museo Augustin Landivar, daar is ook een opgraving. Hártstikke leuk. Klein terreintje, maar resten van 3 dingen door elkaar. Ik vond het echt mega. Museum is superklein, dus snel klaar😉. De kerk van het klooster is open. Mooi gebouw, maar Maria met flikkerende lichtjes?
    We zijn klaar in Cuenca. Ik vond het de mooiste en leukste stad tot nu toe.
    Morgen terug naar Guayaquil.

3-7 Sigsig

July 3, 2018 in Ecuador ⋅ ☁️ 12 °C

We fietsen hardstikke leuk langs de rivier tot we echt noord moeten naar het busstation. Bah, boeh.
    Daar de fietsen in de bus want we willen bij Sigsig nog naar een archeologische site fietsen.
    Sigsig valt "iets" tegen, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat een miezerregentje niet echt bijdraagt tot de feestvreugde.
    De archeologische site is "enigszins" onduidelijk en ook hier draagt de regen en 28% helling aan twee kanten niet bij tot zin in bezienswaardigen. Omdat we twee uur in de bus gezeten hebben vind ik dat ik er naar toe moet. Karin weigert, en eigenlijk heb ik zo ook geen zin.
    Bij het reclamebord zien we wat we gemist hebben. Karin zegt: maak een foto, net als Brigitte Kaandorp. Dan realiseer ik me pas dat ik gewoon echt geen zin meer had, maar vind dat ik zin moet hebben omdat we zo lang in de bus gezeten hadden.
    Morgen gaan we naar Paute, maar daar gaan we al niet eens meer heen.

2-7 Cuenca, rustdag

July 2, 2018 in Ecuador ⋅ 🌙 12 °C

Na het geapp vannacht, laat wakker. Strakblauwe lucht dus het warmt snel op. We doen niets behalve boodschappen waar we allerlei lekkere dingen kopen om te vieren dat er weer hoop is op de spullen. Er wordt nog om documenten gevraagd (zonder te zeggen welke dan) maar er is i.i.g. contact. Het blijft helder, dus het koelt ook lekker af. Is lekker voor straks.Read more

Joehoe!

July 2, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 18 °C

Na een nachtje appen en mailen en mijn megabroer die in Nederland Fedex aan hun oren getrokken heeft (dank Edo!) lijkt er nu beweging te zitten in onze spullen. Mail ontvangen van Fedex Ecuador, bevestiging van de douane dat ze onze verklaring van 22 juni (!) hebben gevonden. Het lijkt nu nog max 48 uur te gaan duren. Nou dat is geen probleem want na onze luierdag van vandaag hebben we nog voor 2 dagen leuke dingen in Cuenca.
    Blijf duimen voor ons!
    Astrid

1-7 Daar heb je wat aan op een fietspad

July 1, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 17 °C

Cuenca doet super zijn best voor fietsers. Echt waar!
    Maar ze zijn er nog niet. De fietsstraat Loja eindigt aan de verkeerde kant van een drukke straat bijvoorbeeld. Maar toch fijn dat er fietspaden en fietsenmakers met remblokken zijn.

En nog wat vogels uit Cajas NP.