Tsitsikamma & elephant sanctuary

December 14, 2021 in South Africa ⋅ ⛅ 20 °C

Morning! We worden wakker in Knysna en we hebben een lange dag voor de boeg met veel stoppies. We ontbijten op het park en we gaan als eerste naar het strand van Plettenbergbaai. We wandelen daar even en gaan dan iets verder naar de elephant sanctuary. Daar hebben ze 5 olifanten die gered zijn. 2 uit Botswana en 3 van het Kruger park. Dat mega park waar ze zoveel jagen op wilde dieren. We mogen wandelen met de fantjes en eten in hun bekkies gooien. Een groot mannetje eet wel 100 kilo voer op een dag ;).

Dit was echt vet! We rijden door daar de bungeejump (1 vd hoogste vd wereld) en besluiten niet te springen. We gaan wel naar de brug lopen over een netje en iemand doet even een demonstratie! We zitten op 216 meter hoog.

We rijden door richting Storms river en lunchen daar in een diner. Alle plekjes zijn zo andere, de natuur verandert steeds, maar ook de opzet van de stadjes en de feeling daar.

Als laatste gaan we naar het national park van Tsitsikamma. Dit is een groot natuur reservaat waar mensen ook kamperen om hikes te doen. Soort Oostenrijk. Wij doen een hike die leidt naar de suspension bridge, en da’s eg mooi. Zoals je ziet kan Xander daar even serieus over het leven nadenken.

We rijden daarna het park uit (kostte wel 50€) en slapen wat kilometers verderop in een country lodge. Hier is het echt landelijk, heel anders dan de plekkies waar we hiervoor hebben geslapen. Er zijn paardjes en springbokjes en een tennisveld waar Xander en ik een balletje slaan.

We eten een boerenmaaltje zonder toetje met een Savanna (dat is het drankje hier, lijkt op jillz) en gaan lekker slaapiedoen.