Op de boot

August 2, 2017, North Atlantic Ocean ⋅ ☀️ 33 °C

Gisteren waren we mooi op tijd bij de veerboot. Het was vlakbij het huisje. Er waren vooral veel jeeps en motoren. Linda en de jongens moesten apart de boot op en werden er met een bus heen gebracht. Onze hut was nog niet klaar dus de jongens konden alvast op ontdekkingstocht. De Teenroom met 5 PlayStations hadden ze al snel gevonden en ook kaartjes voor de minibioscoop waren snel gekocht. We hebben Verschrikkelijke Ikke 3 gekeken.
    De binnenhut is klein maar alles zit erin. Vooral Alec vindt de transformerbedden geweldig. En we hebben ook weer goed geslapen. Bart had last van het kraken. Door het heen en weer deinen kraakt er vanalles, maar lang leve de oordopjes.
    Inmiddels hebben we ontdekt hoe het werkt in de restaurants. De jongens hebben vol pension en net als gisteren smullen ze van pizza als lunch. Vanmorgen een heerlijk ontbijtbuffet gehad, dus wij houden het bij een yoghurtje. Dan hebben we vanavond weer plek voor het dinerbuffet.
    De mannen hebben vanmorgen gezwommen in het zwembad onderin de boot. Door de deining werd dat af en toe een golfslagbad. Linda heeft ondertussen de route bekeken voor de eerste dag en geluisterd naar een gesproken boek. Één nadeel: luisteren terwijl de boot lekker op en neer gaat zorgde ervoor dat ze af en toe in slaap viel en dan weer een stuk van het verhaal gemist had... Daarna wilden Linda en Alec een spelletje doen maar door het lezen van de spelregels werd Linda zo misselijk dat ze naar het dek moest. Gelukkig trok het weer weg en ze is erg blij met de reisziektetabletten.
    Het is nu kwart over 2. De jongens zijn weer naar de Teenroom en vermaken ons even met onze eigen beeldschermen. Buiten is het grijs, fris en het waait flink op het dek. Er zitten mensen buiten maar dan wel uit de wind met jassen aan. Wij zitten in het restaurant waar mensen zich vermaken met tablet, mobiel, wat lezen, spelletjes of geconcentreerd boven een landkaart hangen. Er zijn een paar gezinnen met echt kleine kinderen, maar de meesten zijn zonder kinderen of met pubers. En de meesten lijken goed voorbereid: stevige wandelschoenen en fleece vesten overheersen.
    We hopen dat we bij de FaroërEilanden dit berichtje kunnen uploaden. WiFi is mogelijk maar natuurlijk belachelijk duur.
    We zijn er inmiddels achter dat uploaden niet gaat lukken. De jongens vermaken zich prima met een paar andere kinderen in de Teenroom. En wij zijn in de lounge bar beland op het dek. De FaroërEilanden zijn al in zicht.