Boerderij slaapzak accommodatie

August 7, 2017 in Iceland ⋅ 🌙 19 °C

Na een lange omweg over Sneafellsness zijn we weer in de bewoonde wereld terecht gekomen...en daar voorbij gereden ;-)
    We zitten hier 3 nachten, morgen uitslapen van de lange dagen met veel beleven. Dit is ons eerste huisje met WiFi, goede faciliteiten (stort douche en hot tub). Helaas maar 1 stopcontact wat handig bereikbaar is, maar ik ben voorbereid en kan op 1 de drone, tablet, 2 gsm's, action cam en reserve batterijen opladen ;-)
    Heet water is ook hier gratis want iets verderop stroomt een dampend riviertje (van de hitte).
    Mooie rustige lokatie zonder directe buren.

Sneafellsness was ontzettend mooi en zeer de moeite waard met z'n bergrug in verschillende kleuren, opgedroogde en uitgestrekte lava velden, sneeuw op sommige toppen en perfect weer: zon en de wolkjes die er waren gaven mooie schaduw effecten op de bergen. Men noemt dit gebied ook wel IJsland in het klein.
    De lava grot bij Sneafellsnessjökull was volgeboekt en vereiste minimaal 1,5 uur wachten dus maar niet gedaan. Hier in de buurt zijn ook lava grotten dus wellicht komen die nog op het programma.

Gisteren sprak een IJslander me in Akureyri aan dat hij 50 jaar geleden ook een DS had gereden. Die man troffen we opnieuw in het zwembad van Hofsós. Hij vertelde dat hij 4 jaar lang die auto had gereden als student in de USA, vóór 100 dollar gekocht omdat de hydrauliek niet goed werkte. Hij heeft dat toch in orde gekregen en koesterde daar dus ook goede herrinnering en aan.
    In zijn werkzame leven had hij heet water bronnen aangeboord, die in Hofsós en Seydisfjördur. Je moet schijnbaar breuken in de grond opsporen en daar boren omdat de steenlagen verder ondoordringbaar zijn. Dan is er nog steeds een geluk factor: een gat slaagt misschien niet maar een paar meter verder weer wel.