• Day 9

Weer terug

July 8, 2019 in Iceland ⋅ ⛅ 11 °C

We zijn dezelfde weg teruggelopen omdat we weer in dezelfde hut logeren.
    We hebben zo'n 20 km afgelegd en een kleine 1000 meter hoogteverschil overwonnen dat we weer door sneeuw liepen. Je zag ook met stijgen dat de boompjes kleiner werden en vegetatie dunner bezaaid. Er waren vlakke stukken en ook vrij stijle klimmetjes waar je lekker op kan uitglijden. Vooral de katterug was niet fijn om overheen te komen aangezien er kloven aan beide kanten waren en het pad erboven was oneven.
    Het weer begon blauw met een paar wolken maar werd al snel geheel grijs tot vlak voor de gletchers, daar bleef zon. We hebben het droog gehouden.
    Bij de kraters was een wat vlakker stuk waar meer oude lavavelden en kleine kraters waren. Wat in 2010 hier gebeurde was dus niet de eerste keer.
    Als we verder hadden gelopen hadden we na 2 in de fimmvörduhals berghut tegengekomen en dan was het nog 16 km naar Skógar langs een rivier met in totaal 23 mooie watervallen. Voor een andere keer dan maar