Addo NP

September 14, 2019 in South Africa ⋅ ⛅ 16 °C

Om 6u 's ochtends openen de poorten van het park, en we vertrekken meteen voor een ochtend rit. Op dat moment van de dag zijn de dieren normaal het meest actief, dus het loont normaal de moeite om ervoor op te staan. Helaas is Addo behoorlijk dicht begroeid, en op onze rit van 3u zien we helaas niet zo veel dieren. Een paar kudu's, zebras en wrattenzwijnen maar die hadden we in Kruger al in overvloed gezien. Op het einde zien we gelukkig ook nog een leeuw oversteken en een olifant grazen, maar echt top was de ochtend rit niet.
    De rest van de voormiddag doen we het rustig aan, en na de middag vertrekken we voor onze rit naar het zuidelijk deel van het park. Op onze 5u durende rit zien we nu gelukkig wat meer dieren en actie. Zo zagen we kudu's vechten, een hele kudde olifanten de straat oversteken, struisvogels, een buffel en zelfs vlakbij enkele hyenas.
    De dag afsluiten deden we met een lekker diner in het restaurant van het park, en dan konden we moe maar voldaan gaan slapen.