Niels Matheve

Joined June 2019

Beursdag 1

October 19 in Romania ⋅ 🌙 13 °C

Vandaag een lange en zware, maar ook erg leuke dag gehad. De beurs was erg druk bezocht, waardoor we ons geen seconde verveeld hebben maar dat zorgde er ook voor dat we constant moesten praten.
    Al bij al gaat het beter met mij, en ik haal ook energie uit goed kunnen werken. Ik ben dus blij dat ik naar Roemenië kon vertrekken en dit weekend op de beurs kon werken.
    Eindelijk terug!

Kaapstad

September 22 in South Africa ⋅ ⛅ 16 °C

Dag 2 in Kaap begon in mineur. Een van de autoruiten van de wagens was ingeslagen, op zoek naar buit. Die was er niet, dus hebben ze letterlijk voor niks de raam ingeslagen. Maar het betekende wel dat ik een halve dag administratie had en alles praktisch in orde moest brengen. Ondertussen ging de rest van de groep de tafelberg op, maar dat moest ik dus missen.
    Na de middag gingen we wel nog samen een stadswandeling doen met een lokale gids, maar die was erg zwak en had niks te vertellen dat we nog niet wisten.
    Het was wel ons laatste avondmaal samen, dus dat hebben we in stijl en met veel gezelligheid gevierd :)

Kaapstad

September 21 in South Africa ⋅ ⛅ 14 °C

Onze eerste dag in Kaapstad begint met een bezoek aan het beroemde Robbeneiland, de plaats waar Nelson Mandela jarenlang gevangen gezeten had. De overtocht begint en eindigt met een boottocht op zee en die verloopt nogal woelig. Nogal wat mensen worden dan ook zeeziek. Eenmaal aangekomen krijgen we een interessante rondleiding door een ex gevangene. De bustour nadien was minder, maar in het algemeen wel een leuk bezoek.
    Eenmaal terug aan land kijken we op groot scherm naar het wk rugby waar zuid-afrika zijn eerste match speelt tegen Nieuw-Zeeland. Na de lunch rijden we dan door naar het zuiden, naar de eigenlijke kaap de goede hoop. Het regent en het is winderig, maar dat maakt het niet minder leuk. Zeker niet wanneer een baviaan gebruik maakt van het feit dat de autodeur te lang open staat en hij naar binnen glipt op zoek naar eten. Aap in de auto.
    De avond afsluiten doen we weer met ons groepsdiner, en dan is het weer bedtijd. Nielsje is nog altijd moe

Via Stellenbosch naar Kaapstad

September 20 in South Africa ⋅ ⛅ 20 °C

Hermanus was 10 op 10. De vriendelijke eigenaar had me gisteren zelf met de wagen naar de dokter gebracht en ook het huisje waar we verbleven was top. Van hier uit vertrokken we smorgens naar Betty Bay, gekend voor zijn kolonie pinguïns. Voordien waren we even gestopt aan een botanische tuin die hoog stond aangeschreven, maar dat bleek niet echt de moeite.
    Na de pinguïns reden we door naar Stellenbosch, voor de typische activiteit daar: een wijnproeverij. Zelf kon ik niet mee doen omdat ik chauffeur was, maar de anderen vonden het tof.
    Van daar uit reden we dan naar Kaapstad, waar we rond 18u aankwamen. Tijd voor nog een gezellig diner en dan bed in. Voor mij toch, want ik blijf nog erg moe

Hermanus

September 19 in South Africa ⋅ ☁️ 24 °C

Vandaag ben ik toch maar naar de dokter geweest. Verdict: oorontsteking en spinnenbeet. Voor beide moet ik antibiotica nemen, en nog wat medicatie tegen de duizeligheid en misselijkheid. Nu weet ik toch eindelijk wat er aan de hand is, en binnen drie dagen zou ik beter moeten zijn.

De groep is intussen na de lunch gaan walvisspotten met de boot. Een topactiviteit die ik dus helaas moet missen. Maar als de groep enthousiast is, ben ik uiteindelijk ook wel contentRead more

Cape l'Agulhas

September 18 in South Africa ⋅ ☁️ 17 °C

Met 450km voor de boeg, moeten we op tijd opstaan om te vertrekken. Het is eigenlijk onze laatste lange ritdag. We vertrekken om 8u, en na een half uur stoppen we in Knysna voor een mooi uitzichtpunt. Van daar rijden we ongeveer 3u naar een lokale struisvogel boerderij van de familie Uyse. Hun voorouders migreerden in 1763 vanuit België naar Zuid-Afrika en runnen er sindsdien een grote boerderij. We lunchen er en het geeft de deelnemers de kans om eens van dichtbij kennis te maken met een typische Boerenfamilie. Na de lunch bezoeken we de boerderij zelf, zien we jonge en volwassen struisvogels en krijgen we een rondleiding.
    De eigenaar is wel een typische blanke Boer, voor wie Apartheid nooit bestaan heeft , en die geen hoge pet op heeft van de "zwartman"
    Om 15u rijden we dan verder naar Cape L'agulhas, onze verblijfplaats en het meest zuidelijke punt van Afrika. We zijn er net op tijd om er de zon te zien ondergaan.
    Op zich een mooie dag, maar zelf heb er ik helaas minder van kunnen genieten. Ik ben nog steeds misselijk en draaierig, en zou liefst de hele tijd slapen. Ik probeer mijn groep zoveel mogelijk te ontzien, maar het is wel duidelijk dat ik ziek ben en iedereen is ook bezorgd. Waarschijnlijk heb ik een virale infectie opgedaan en is het gewoon een paar dagen uitzieken. Koorts heb ik niet, maar met 37.7 is mijn lichaamstemperatuur wel verhoogd en heb ik het wel vaak warm en koud. Als het niet betert, ga ik een van de volgende dagen wel eens een dokter opzoeken. Maar voorlopig hoop ik dat wat extra slaap me er door helpt.

Plettenberg

September 17 in South Africa ⋅ 🌙 16 °C

In ons luxe huisje heb ik een vrije dag voorzien voor de deelnemers, maar er is genoeg te doen in de buurt. Na het ontbijt gaan ze wandelen in Robberg NP, na de middag bezoeken ze een dierenopvangcentrum.
    Zelf blijf ik de hele dag thuis in bed want ben al enkele dagen niet zo goed. Hopelijk kan een dagje extra rust me er terug wat bovenop helpen.Read more

Bloukrans

September 16 in South Africa ⋅ ☀️ 20 °C

Een actieve dag voor de groep vandaag, want ze beginnen om 9u met een canopy tour. Ze gaan dus ziplinen tussen de boomtoppen, 10 na elkaar. Ik ga niet mee Owv mijn hoogtevrees, maar mijn groep vindt het wel leuk. Het mocht iets spectaculairder zijn, maar het was een goed begin van de dag.
    Na de lunch reden we meteen door naar Bloukrans, de hoogste brug ter wereld waar je kan van bungeejumpen. Uiteraard niks voor mij, maar 7 deelnemers springen wel! Dat was top.
    Nadien rijden we door naar ons huisje, dat erg luxueus is met een prachtig balkon en badkamer voor elke kamer. Een verrassing voor de deelnemers die erg in de smaak valt

Stormsrivier

September 15 in South Africa ⋅ ⛅ 15 °C

De groep kon kiezen om vroeg op te staan voor nog een ochtendrit in Addo, of om rustig op te staan en na het ontbijt te vertrekken. Aangezien we gisteren al genoeg hadden gezien, was er meer animo om later op te staan en vertrokken we dus na een rustige ochtend richting Stormsrivier. Daar had ik als verrassing een leuke activiteit voorzien: tubing en SUP'en. Hoewel het water in de rivier vrij laag stond, was het toch erg fijn om te doen. De gidsen waren ook erg grappig, dus werd er behoorlijk wat afgelachen. Nadien keerden we terug naar onze leuke en gezellige hostel, waar iedereen nog een fijne avond kon doorbrengen.
    Zelf had ik net als gisteren weer veel last van mijn maag, dus ga ik op tijd mijn bed in.

Never miss updates of Niels Matheve with our app: