Joined June 2019

Hanoi

November 22, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 25 °C

Vandaag laatste dag, terug in Hanoi. Het is hier opmerkelijk warmer dan in Ninh Bin. Ik bezoek nog een aantal lokale musea, doe een walking tour en dan op tijd bed in voor de lange verplaatsing terug naar BelgiëRead more

Tam Coc - Ninh Bin

November 21, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 25 °C

Het beste medicijn tegen eenzaamheid is onverwacht nieuwe mensen leren kennen. Bij het beklimmen van de Drakenberg, kwam ik Delia tegen, een Spaanse die op rondreis is met haar vriendinnen. Mijn Spaans is onbestaande, haar Engels was niet veel beter maar we hebben de hele dag samen opgetrokken en veel plezier gemaakt. Aangezien ze geen fiets of brommer had, is ze bij mij achterop gesprongen en reden we de hele dag van de ene plaats naar de andere.
    Alleen reizen is leuk, maar met gezelschap is alles toch nog veel leuker

Mijn ziel in Halong Bay

November 19, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 22 °C

Tot mijn 27 heb ik niet veel gereisd. Op die leeftijd had ik misschien een tiental landen bezocht. Dan kwam er die scheiding, en zes jaar later staat de teller op 41. Waarom al dat reizen? Meerdere redenen denk ik, al is het misschien vooral een zoektocht naar een "geneesmiddel" voor mijn onrustige ziel.
    Ik realiseer me dat ik tot mijn 27ste mijn leven nooit veel in vraag heb moeten stellen. Ik had alles goed voor mekaar, dus er was geen reden om iets te veranderen. Plots veranderde alles, en sindsdien heb ik nooit echt meer rust gevonden denk ik. Dat is niet noodzakelijk negatief: die rusteloosheid heeft onwaarschijnlijk veel deuren geopend, en de talloze kansen die ik krijg en mensen die ik ontmoet leren me veel over de wereld ën over mezelf. Ik ben me goed bewust van het geluk dat ik heb, en mijn leergierigheid leidt me telkens weer naar nieuwe dingen.
    Maar ik lijk dit jaar steeds vaker op de keerzijde van die medaille te botsen. Al die kansen en ervaringen maken me ergens ook onzeker over wat te doen of welke richting uit te gaan. En bovendien leiden ze geen van allen naar datgene wat ik écht wil, integendeel zelfs. Ik slaag er gewoon niet meer in om op langere termijn belangrijk voor iemand te zijn, onmisbaar in zekere zin. Mensen die belangrijk voor mij zijn, zie en hoor ik te weinig waardoor je (niet geheel onlogisch) sowieso naar de achtergrond verdwijnt. Ik zie de hele wereld, maar het heeft enkel een impact op mezelf, terwijl ik net een positieve impact wil hebben op anderen, op mijn omgeving. Dat maakt een reis als deze haast... betekenisloos. Het dilemma van een boom die midden in het bos valt met niemand in de buurt, maakt die überhaupt geluid?
    Het klinkt allemaal wat negatiever dan het moet, ik ben gelukkig en geniet van elk moment. Maar mijn ziel, die blijft zoekende

Catba

November 18, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag scooter gehuurd, en wat rondgereden op het eiland. 100 procent veilig zou ik het niet noemen (niemand heeft bijvoorbeeld ooit naar mijn rijbewijs gevraagd bij het huren van de scooter, de snelheidsmeter werkte niet terwijl dat ding toch vlot 70 km/U haalt..), maar leuk zeker wel 😁.

Onderweg nog een Duits en later een Nederlands koppel ontmoet en even babbeltje mee gedaan. Fijne afwisseling want het blijft toch een eenzaam tripje, en als als ik niet kiplekker in mijn vel zit, ben ik sowieso al wat minder sociaal. Op naar morgen

Beursdag 1

October 19, 2019 in Romania ⋅ 🌙 13 °C

Vandaag een lange en zware, maar ook erg leuke dag gehad. De beurs was erg druk bezocht, waardoor we ons geen seconde verveeld hebben maar dat zorgde er ook voor dat we constant moesten praten.
    Al bij al gaat het beter met mij, en ik haal ook energie uit goed kunnen werken. Ik ben dus blij dat ik naar Roemenië kon vertrekken en dit weekend op de beurs kon werken.
    Eindelijk terug!

Kaapstad

September 22, 2019 in South Africa ⋅ ⛅ 16 °C

Dag 2 in Kaap begon in mineur. Een van de autoruiten van de wagens was ingeslagen, op zoek naar buit. Die was er niet, dus hebben ze letterlijk voor niks de raam ingeslagen. Maar het betekende wel dat ik een halve dag administratie had en alles praktisch in orde moest brengen. Ondertussen ging de rest van de groep de tafelberg op, maar dat moest ik dus missen.
    Na de middag gingen we wel nog samen een stadswandeling doen met een lokale gids, maar die was erg zwak en had niks te vertellen dat we nog niet wisten.
    Het was wel ons laatste avondmaal samen, dus dat hebben we in stijl en met veel gezelligheid gevierd :)

Never miss updates of Niels Matheve with our app: