• Day 28

Jídlo a nákupy

October 27, 2023 in Canada ⋅ ☁️ -1 °C

Na vyžádání (Nazdárek, Julinko!) přinášíme příspěvek o jídle.

PODNIKY 🍔🥪🍟🍕
    Samozřejmě je tu miliarda fast food restaurací a bister, kde mají většinou burgery, sendviče, pizzu atd. K tomu vám nabídnou hranolky anebo kanadskou specialitu poutine (hranolky s kousky sýru a hnědou omáčkou). Velmi oblíbená je tu taky asijská kuchyně. Pozor, objednávat vždy nejmenší možnou velikost! Cenově fast foody nejsou o moc dražší, než když si uvaříte doma... Zato klasické restaurace jsou supr drahé, odtud zatím reportáž nečekejte.
    Na sladké je tu expertem kanadský řetězec Tim Hortons, na doporučení rozeného Toronťáka jsme zkusili mini koblížky Timbits ❤️🍩

NÁKUPY
    Bohužel tu platí například tato cenová rovnice:
    20 ks Timbits = půl kila hovězího = kilo cibule = kilo nejlevnějších jablek.
    Neboli stravovat se zdravě je poměrně nákladné. Kanaďani milujou obří supermarkety typu Wallmart (jak naše Tesco), které jsou naštěstí daleko, takže chodíme do "menšího" (a nejbližšího) ochodu Save-On-Foods. Více u obrázků.

ALKOHOL
    Pro pivo (a vlastně pro jakýkoliv alkohol) musíte do specializovaného Liquor Store. V tom "našem" prodává sympatický mladý Sikh a mají obří výběr lokálních piv - koukejte! (Jo a fakt je prodávají jen v plechu s takovými těmi 4-/6-/8-pack spojovátky jako ve filmu.)