Satellite
Show on map
  • Day 8

    Taichung day 3

    October 4, 2016 in Taiwan ⋅ ⛅ 30 °C

    Ännu än dag då temperaturen låg på 32 grader, men känns som man är lite mer van med värmen vid det här laget. Men vi börja som vanligt dagen med mat, denna gång blev det beef nudles och blev som vanligt inte besviken! Jag har fortfarande problem att äta med pinnarna men det går iaf bättre och bättre haha... När jag tillslut fått i mig allt så åkte vi och kolla på en park som hette Maple garden, och solen stekte på rätt bra då kan jag lova, men hör och häpna så har jag kommit undan utan att ha bränt mig än. Efter att ha spenderat runt en timme där så tog vi bussen till två köpcentrum för att kika runt lite, men som vanligt så köpte ingen av oss något, förutom mat då såklart... vi tog senare oss in till en nattmarknad och jag tror jag aldrig ätit så mycket och så mycket olika saker i hela mitt liv, otroligt hur mycket gott man missar när man bor i Sverige. Det var nästan så vi rullade hem när vi var klara och bestämde oss för att kolla på film. Medan Tang tog en nap så åkte jag och Andy iväg på moppen och köpte ännu mera mat, vet inte riktigt hur den idén kom in i bilden med tanke på hur mätta vi var men jaja. Först blev det papaya mjölk och en toast och efter cirka 5 minuter stod vi vid ett annat matställe och beställde stekta nudlar. När vi väl begav oss hemåt köpte vi med papaya mjölk och kyckling till Tang och sen fick det bli film resten av kvällen.Read more