Hello Japan!

October 24, 2016 in Japan ⋅ ☀️ 20 °C

Idag så kom vi äntligen iväg! Flyget gick 12:30 och vi var nu där i god tid! Frukost åt vi på flygplatsen och med en exalterad Tang så klev vi på flyget. Vi blev förvånade då det tog mindre än en timme innan vi landade, men vi klagar ej! Flygturen gick bra även om den var rätt så turbulent. Tang blev misstagen som en japan och jag hamnade bredvid en korean som tog sönder bordet innan vi ens hade lyft, kanoners! Väl i Japan så hann vi knappt ur flyget innan vi stod och hade fått våra väskor och var påväg ifrån flygplatsen. Allt är så otroligt organiserat och flyter på i högt tempo. Inte endast på flygplatsen, utan vårt första stopp efter att ha lämnat väskorna på rummet var att gå till närmaste familymart, hinner inte ens med att tänka medan dom räknar pengarna, ger en växel och lägger ner varorna i påsen, vi var skapligt imponerade. På vägen från flygplatsen tänkte jag ta en nap på tåget och vilade huvudet fint mot mina händer och tänkte att ingen kommer se, vaknar av en duns då jag slog i huvudet i fönstret och hela vagnen vände sig om och kollade, bra där sanna! Vi började med att vandra runt i närheten där vi bor och jag köpte en stickad tröja och Tang en jacka. Det är kyligt på kvällarna då det idag var 15 grader och vind. Vi åt även Takoyaki som jag till och med tycker om som inte ens gillar bläckfisk. På grund av att vi båda frös så begav vi oss tillbaka till vår lägenhet som vi hyrt via airbnb, fungerar hur bra som helst! Men nu ska vi vila ut oss inför kommande dag, godnatt!Read more