Camperen door Europa

Zaterdag is stad dag

August 25, 2018 in Egypt ⋅ 🌙 33 °C

Vandaag gaan we met Henny en Rob naar Hurghada met een taxi! Kost wel €21 met zijn vieren heen en terug! We worden afgezet bij een klein winkeltje en lopen daar vandaan de haven in. Wat een tegenstelling tussen enerzijds de oude vissershaven met boten die het al heel lang niet meer doen en prachtige jachten met luxe! Tussen de haven en se vismarkt ligt een hele mooie grote moskee en als het gebed voorbij is gaan we naar binnen. Henny en ik moeten een “jurk” aan en ons hoofd bedekken! Mooie moskee met interessante informatie dus erg de moeite waard. Hurghada is vies en armoedig maar heeft ook hypermoderne winkels met merkkleding enz. Rond drie uur met de taxi terug na een mooi en interessant gesprek met de eigenaar van de winkel over de waarde van leven! Lekker nog een uurtje afkoelen in het zwembad en daarna de kinderen ophalen om te gaan eten want vanavond mogen wij bij Djustin logeren!Read more

Lekker niets doen

August 23, 2018 in Egypt ⋅ ☀️ 32 °C

Met zijn allen ontbeten, veel te veel keus natuurlijk en daarna naar het zwembad om ons te installeren! Hans en Rolf regelen een andere kamer en Hans verhuist ons meteen. Ik ga met DJ het water in en eigenlijk komen we daar de hele ochtend niet meer uit! We hebben drie dubbele bedden met parasols en veel handdoeken en Macey ligt lekker op een bedje tussen de handdoeken in de schaduw en wij gaan het water in en uit en wennen aan de hitte! Rond een uur gaan we lunchen en daarna gaan de kinderen slapen, Rolf neemt de babyfoon mee zodat ze zelf gewoon lekker buiten kunnen blijven. Lezen spelen zwemmen afkoelen wij hebben inmiddels een luchtbedje gekocht zodat ik heerlijk kan liggen dobberen! Rond bij uur gaat iedereen terug naar zijn eigen kamer om op te frissen en om te kleden en om kwart over zes zijn we in het restaurant Asiatique waar ze echt heel lekker eten hebben en ook een super toetjes buffet. Acht uur gaat Macey naar bed en Rob gaat bij haar zitten zodat wij naar de “paardenshow” kunnen gaan kijken!Read more

Eerste dagje Egypte

August 22, 2018 in Egypt ⋅ ☀️ 36 °C

Gisteravond aangekomen na een prima vlucht en na een kort ritje met de bus in ons resort Alf Leila Wa Leila! Rolf wachtte ons op in de lobby met Henny en Rob, even inchecken en dan op zoek naar de kamer. Prima kamer maar helaas twee aparte bedden dus vanochtend een andere kamer geregeld😍

Weer thuis

August 12, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 24 °C

Na een heerlijke reis vol vrijheid en rust en liefde nu weer in onze eigen huis terug met een blije poes😻

Laatste camping van onze eerste reis

August 11, 2018 in France ⋅ ⛅ 19 °C

Na een leuke wandeling door Dieppe, langs de haven en over een markt, zijn we over mooie rustige wegen naar Calais gereden en daar via de kust naar een uitkijkpunt vanwaar we Engeland konden zien liggen echt heel mooi! Nu op een camping aan het strand van Duinkerken, morgen echt de laatste dag🙄

Ochtend in Alencon

August 10, 2018 in France ⋅ ☀️ 15 °C

We wandelen door de geschiedenis van de Franse revolutie maar ook van de tweede WO mooi en indrukwekkend! En we ontbijten als een Fransman💪🏻