• Day 13

Foutjes

April 25, 2018 on the Philippines ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag neem ik voor even afscheid van Thomas. En dat beloofde een slechte start van de dag... Met gisteren Nitrox te duiken was ik vergeten om mijn computer op lucht te zetten voor de eerste duik. Rampzalig is dat niet, maar ook niet super voor de decotijden :)

De 2e duik wilde ik hem dan op air zetten, maar heb hem per ongeluk op gauge gezet en dat was geen goed plan, want nu zit die voor 48u vast in die stand waarmee ik geen tijden krijg... Gelukkig krijg ik de duikcomputer van Daniel voor 2 dagen in leen.

De duiken zelf waren wel de moeite...

Het waren in de voormiddag "muck dives". Duiken op zand maar waar de absurdste beestjes zijn: hairy frogfish (die er dus niet uit ziet als een harige kikker), flamboyant cuttlefish (zeer zeldzaam), ... De gids had haar stok gezet bij die cuttlefish, en ik dacht: 'ik neem ze mee, want de gids is die vergeten'. Hilariteit onder water alom, want de gids had die stok daar dus gezet voor de andere gidsen om het zeer zeldzaam dier te spotten... goeien bal, Phille!

In de namiddag was het wat chaotischer. Er was enorm veel stroming, waardoor het rif gewoon voorbijflitste, maar dat betekent wel: enorme schildpadden!
    De nachtduik was een hoopje rommel, ook door de enorme stroming, maar hebben er wel de Pegasus gezien en weer zo'n mooie gekleurde mantis shrimp op het zand.