E-bike tour door de Chablis streek

July 5, 2022 in France ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag gaan we een e-bike tour doen door de wijnvelden van Chablis en....uiteraard wijnproeven bij 2 Domaines 😊... Eenmaal aangekomen in het centrum van Chablis, treffen we de ontzettend aardige Belgische verhuurder van de fietsen. Enthousiast begint hij te vertellen over de diverse soorten grond en gebiedjes.. Wij zijn benieuwd! Maar .... voor we vertrekken zoeken we eerst een bakkertje om een lekker broodje plus wat water te kopen voor de picknick onderweg. Daarna de fietsen opgehaald, uitleg over de fiets en de Garmin (navigatie voor op je fiets) gehad, helmpie op (heel charmant) en ..... het houten kistje met ons eigen wijnproefglas🍷gaat samen met de lunch in de fietstas. Vol goede moed gaan we op weg! Afijn, bij de 1e stop (na 3 km) wil ik wegrijden, doet m'n fiets het niet meer🤢...hij trapt heel zwaar..pfff...nou ik snap er niks van🤷🏼‍♀️ ...toch maar even de verhuurder gebeld en die kwam al snel een andere fiets brengen..echt super!! Vervolgens dwars door de wijnvelden🍇 (overal waar je kijkt zie je ze!!) op naar het 1e wijnhuis... Domaine Jean-Marc Brocard!Read more