Zion National Park

August 9, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

En ny dag, en ny nationalpark. Selvom vi hver dag besøger en ny nationalpark, forundres vi over hvor forskellige og imponerende de hver især er. Zion Nationalpark ligger i ørkenen, men er meget grøn og har et rigt dyreliv. Man må (heldigvis) ikke køre i bil i størstedel af parken, så vi kørte rundt i shuttlebusser.
    Vi gik i dag 3 ture i bjergene: Den første ind til et vandfald, den anden dybt ind i en kløft og den sidste var en stejl tur op på toppen af en høj klippe, som nok ville have gjort nogle mødre nervøse. Men det var skrækken og sveden værd, for udsigten var så smuk. Vi er begge to meget glade for at hike i bjergene og vi får mange kilometer i benene sådan en dag.
    Både Glenn Canyon NP, Zion NP og de kommende dages Bryce Canyon NP og Arches NP ligger på det samme plateau: Colorado-plateauet, så vi skal heldigvis ikke køre mere end nogle timer mellem parkerne. Det er meget heldigt, for vi er typisk først på vores hotel efter kl 22. Vækkeuret ringer tidligt næste morgen, så vi sover ikke ferien væk!