Dag 5- Zon, “zee” en bos

August 8, 2021 in Belgium ⋅ ⛅ 14 °C

Nu denk je waarschijnlijk: “Huh? Zee? Jullie zitten toch middenin België?” Klopt! We zijn vandaag namelijk maar zelf ons persoonlijke (verwarmde) zwembad op gaan zoeken! Naast dat we vandaag een rustdag zouden houden, gingen we ook nog effies zwemmen. Dit keer met Hans erbij! Wel probeerde hij nog even de badmeester te spelen maar daar trapte niemand in! Na een potje lummelen moest Hans nodig naar het toilet, waarna hij helaas nooit meer wederkeerde😢 Nee hoor, hij wilde alleen het water niet meer in. Hij ging alvast naar het huisje om de lunch klaar te zetten. Dat was voor Julia en mij het teken om helemaal los te gaan in het zwembad. Er waren namelijk erg weinig mensen. Laat ik zeggen dat we ons innerlijke kind vandaag enorm gechanneld hebben🤪 Yvonne had zich héél rustig gedistancieerd van ons; zij hoorde er niet bij. Uiteindelijk nam ook zij de benen, en bleef ik dus alleen achter met Julia… geen goed plan. We deden wedstrijdjes naar de overkant zwemmen, onder water zwemmen en elkaar voorttrekken😂

Toen we allebei barstten van de koppijn zijn wij ook maar het zwembad uit gegaan. Het enige nadeel is dat je je niet kan omkleden bij het zwembad ivm de huidige maatregelen. Je komt aan in je zwemkleding en je gaat weg in je zwemkleding. Dat was vandaag helaas een beetje koud toen het aan het miezeren was. Julia dacht een short cut te hebben gevonden, maar zoals verwacht was dit juist een langere versie! Heerlijk, zeker omdat ik op m’n blote voeten door de modder liep.

Bij het huisje aangekomen kwam Yvonne net de douche uitzetten dus heb ik die maar meteen geclaimd! Dat chloorwater doet namelijk een nummer op m’n haar. Even goed in de conditioner en olie gezet en het is weer zo zacht als altijd🥰

Lunch vandaag was lekker slecht: broodje garnaalkroket en andere bittergarnituur. Dat hadden we wel verdiend na de intensieve zwem workout.

Na de lunch gingen Yvonne, Hans, Binky en ik even wandelen. Julia lag even op bed, want de hoofdpijn was nog niet gezakt. Wij zijn naar boven gelopen, richting het bos. Alleen het bos is niet meer waar het bos ooit zat… we liepen dus weer naar hetzelfde plekje als waar Yvonne en ik gestrand waren van de week! Lachuh😂 Maar weer teruggelopen toen. Eenmaal de trap weer af kwamen we bij een klein stukje bebossing op het park zelf! Heel schattig, dus daar zijn we doorheen gelopen. Dat het stukje klein was liet zich blijken toen we na twee minuten het einde can het bospad bereikt hadden en we ons weer bij de huisjes bevonden. Hier hebben we even gepauzeerd op een bankje en genoten van het prachtige uitzicht.

Bij terugkeer was de zon aardig doorgekomen dus gingen we lekker buiten zitten op het balkon! Het ultieme moment van ontspanning. De rust, de zon en nergens aan hoeven denken🥰

Het avondeten voor vandaag was kipschnitzels met een aardappelschotel! Vooral de kipschnitzels waren enorm in trek. M’n buik heeft er nog last van😂 of komt dat door het borreltje van zojuist?🧐 Na het eten hebben we nog heerlijk genoten van de zon en het uitzicht. Helaas won de bewolking aan het eind van de avond toch, waardoor we ons naar binnen hebben verplaatst. Hier hebben we gezellig gekletst en orakel kaarten gelegd. Mooie, diepgaande gesprekken kwamen op gang en we hebben allemaal mooie nieuwe inzichten met elkaar mogen uitwisselen. Dankbaar voor☺️

Iets waar ik wat minder dankbaar voor ben? Ik heb een persoonlijke wekker waar ik niet om gevraagd heb! De wekker heet Julia’s vrijkomende gassen! Wel is de wekker nogal in de war; hij gaat de gehele dag af!😳 Wij vragen ons allemaal waar de UITKNOP zit, maar die hebben we nog niet gevonden helaas. Op een ochtend schrok ik namelijk enorm wakker van deze zogenoemde wekker😩Julia vond het wel heel grappig trouwens.

Morgen staat ons een mooie dag te wachten: wij gaan naar de grotten van Dinant! Verwacht dus maar een dubbele post met prachtige foto’s en mooie belevenissen! Ik ben alvast heel erg benieuwd😚