Lake Atitlán: Panajachel + San Pedro 🚤

April 5, 2022 in Guatemala ⋅ ⛅ 22 °C

Dinsdag om 12:30 de bus naar Panajachel. Dit is een dorpje aan het meer Atitlán. Klein dorpje met vooral 1 straat waar je eet en winkelt. Woensdag een dagtocht naar San Pedro. Dit is het grootste dorpje aan dit meer. We voelden onze beentjes nog wel van de hike dus met de tuktuk naar het algemene plein en kerk, daarna naar het Tzununya museum. Dit was eeeeeh. Iets kleiner dan ik dacht haha. Lekker primitief. Op de weg naar de haven weer kwamen we 2 nederlandse meiden tegen die we tijdens de free walking tour in Antigua hebben leren kennen (Anne en Davine). Samen met hun een pita broodje gegeten. San Pedro heeft heel veel Israëlische invloeden, dus mij was verteld dat in de falafel moest proberen. Toen terug naar Panajachel om onze was op te halen. We wilden eerst naar Lanquin, maar dat ging niet door ivm de te lange busreis. Toen op het dakterras een kaartspelletje gedaan met andere mensen uit het hostel: Morgan (amerikaans), Ilse (nederlands), Neil (engeland) en uiteindelijk sloot Sibylle (zwitserland) ook aan. Heel gezellig! Woensdag op donderdag nacht ben ik wat ziek geworden. Dus donderdags heb ik in bed doorgebracht. Ruben heeft met Ilse ontbeten en is naar een natuurpark in de buurt gegaan met de tuktuk! Einde dag knapte ik gelukkig alweer wat op. Morgen verhuizen we naar een hostel Free Cerveza. Hier hebben we een tentje en zal het vooral chillen zijn.Read more