-2- Waterton 🚍👩‍👧‍👦

September 1, 2022 in Canada ⋅ ☀️ 28 °C

Donderdag 1 september - zaterdag 3 september

Camping: Crooked Creek Campground

2 nachtjes bij Waterton park gekampeerd! Wat een mooi nationaal park is dit zeg. Het is het eerste peace park tussen Canada en de USA. Dit betekend dat de conservatie van het park samen wordt gedaan. Prachtige kampeerplek met uitzicht op de bergen. En hier was geen kampvuurban, dus een fikkie gestoken. Ruben en ik misten wel onze firemaster Aaron. Maar we hebben ons best gedaan. In de ochtend hebben Ruben en ik een korte hike gedaan: Bear’s hump. 2.4 km heen en terug maar wel redelijk stijl omhoog tot het uitzichtpunt. Prachtig!! Daarna een boottocht gemaakt over het meer, Upper Waterton lake. Met de boot zijn we dan zelfs de USA in gevaren! Toen nog naar Cameron lake gereden en hier gezwommen (Ruben en ik) en een middagtukkie gedaan in de zon. Terug naar het stadje een tussenstop bij de Cameron waterval, hier stonden ook lekker hertjes te grazen. En in de avond in het stadje gegeten. Lekkere spareribs uit een smoker!! Klein ijsje achteraf met uitzicht op het water en de dag eindigen bij een warm kampvuurtje.Read more