• Day 99

Columbia icefield&skywalk 🚍👩‍👧‍👦❄️🏔

September 12, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 13 °C

Maandag 12 september

Tussenstop 2 en 3: Columbia icefield adventure + skywalk!!

Ook hier zijn we in 2006 geweest, de Athabasca glacier oftewel een gletsjer. Eerst word je met een normale bus afgezet onderaan de gletsjer waarna je met een speciale (iets dikkere bandjes) bus de gletsjer oprijdt. Dan heb je een half uur om binnen de lijntjes rond te dwalen. Bizar en bijzonder. Nog steeds! Zo indrukwekkend!

Het grootste verhaal rondom deze gletsjer is dat hij heel snel krimpt en de gletsjer zorgt voor een heel groot deel van Canada en de Verenigde Staten voor water. Dit gaat zeker een probleem worden..

Daarna naar de skywalk. Deze is in 2012 gebouwd, dus hebben wij nog niet op gestaan. Dit is een grote brug met glazen bodem langs een klif met een mooi uitzicht op de vallei. Gelukkig hebben we alledrie aardig last van hoogtevrees, dus dit was natuurlijk fantastisch.

Toen we er in eerste instantie voorbij reden stonden er 2 witte berggeiten op de berg, maar ze waren weg toen we terugkwamen.