Satellite
Show on map
  • Day 31

    Dubai - Stockholm

    November 14, 2017 in Sweden ⋅ ☀️ 0 °C

    Tisdag 14/11

    Nu är snart resan slut och den här sista flygresan förlöpte utan några problem.
    Mer mat givetvis, förmiddagsfika m både muffins och bulle och senare en tre rätters lunch med vin.

    Nu stundar ’de sju magra åren’ och det blir intressant (hmmmm!) att se vad vågen säger.

    Jag har avverkat 10 böcker av varierande tjocklek. En del e-böcker och flera pocket. Dem har jag lämnat antingen till medresenärer eller till hotellens papperskorgar. Så väger inte heller min resväska mer än när vi reste hemifrån och den gick fortfarande att stänga utan hjälp.

    Lägenheten är kanske inte så välkomnande då det, enligt plan, ska finnas strutar framför alla våra fönster och det blir halvskymning hela dagarna. Vi har bett dem att inte storma in i morgon bitti eftersom vi kan behöva hämta oss från tidsomställningen. Tolv timmars tidsskillnad som innebär att det senaste dygnet är 36 timmar långt och inte heller innehåller särskilt mycket sömn.

    Skönt att veckans enda inbokning är ikonmålning på fredag fm. Tvättmaskinen lär dock få göra tjänst även om vi har fått tvättat under tiden.

    Om allt fungerar som jag tror så kan jag sedan bara beställa en bok utifrån denna blogg. Henrik kommet att ha mer arbete framför sig med att redigera och sammanställa alla videos och fotografier.
    I samband med framställandet av fotoboken kommer jag kanske att möblera om bland fotografierna, men det ska inte tillkomma några nya så ni behöver inte läsa om bloggen från början.
    Read more