Hua Hin

December 29, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Weer terug in Thailand. Het voelt al bijna als thuiskomen in Bangkok. Ik reis sinds enkele dagen niet meer alleen, maar wordt begeleid door een heel goede vriendin, met wie ik drie weken mijn avonturen in Thailand deel.
    We nemen een boemeltrein voor een zeer laag tarief naar Hua Hin, een strandstadje ongeveer drie uur rijden van Bangkok. De trein doet er jammer genoeg bijna vijf uur over.
    Hua Hin ziet er uit zoals elke andere strandstad, niet zeer bijzonder. Toch geniet ik hier vier dagen volop van de zon, strand en lekker niks doen. Of toch bijna niets, want Hua Hin heeft meer te bieden dan op het eerste zicht lijkt.
    Zo gaan we de tweede dag naar een prachtige heilige plaats die zich midden in een grot bevindt: de Phraya Nakhon Cave. Het is een uur stappen langs uitkijkpunten en een weg via een verlaten strand naar de grot. Het licht dat van boven uit naar beneden valt op de tempel geeft een mysterieus uitzicht. Er hangt een sfeer van ultieme rust en harmonie...
    Het is vandaag ook oudejaarsavond. We vieren het met een flesje cava op het strand. Het vuurwerk lijkt van overal te komen. Een mooie afsluiter voor 2017, op naar een nieuw jaar vol prachtige reizen en veel liefde thuis.
    Op dag drie “beklimmen” we de zogeheten Monkey Hill. Het is een heilige heuvel vlakbij het strand en geeft een prachtig uitzicht op de volledige strandlijn van Hua Hin. Een gigantische groep apen begroet ons op weg naar boven. Op de heuvel staat alweer een tempel. Onder begeleiding van een koor monniken kijken we naar de ondergaande zon.
    De laatste dag is verbazend snel gevuld met eten, strandwandelingen en bruinbakken op het strand 👌