Ninh Binh

February 22, 2018 in Vietnam ⋅ ☀️ 27 °C

Ninh Binh is een gemeente vlakbij Hanoi, gekend voor zijn prachtige natuur met rijstvelden, rivieren en karstgebergtes.
    We varen met een kanoe op de Sao Khe rivier in Trang An. We passeren langs massieve karstgebergtes, groene heuvels en varen in doorwaterde grotten met prachtige stalagmieten. Het is ook hier dat de laatste film van King Kong grotendeels werd opgenomen.
    Het weer is grijs, mistig en frisjes. Toch delen we de rivier met duizenden andere toeristen... De meeste hiervan zijn Vietnamezen, die verlof hebben genomen voor het Chinese Nieuwjaar. De bootjes worden op kracht van enkele lokale landbouwers voortgestuwd, in de hoop op een gulle fooi van een handvol toeristen. Ze peddelen een uur een half aan een stuk, zonder stoppen. En als ze toekomen staat er al weer een volgende groep toeristen te wachten. En dit allemaal voor enkele euro’s per ronde. We voelen ons er niet echt op een gemak bij en nemen elk een reservepeddel om de arbeid te verlichten. Het wordt enorm geapprecieerd en krijgen er een gratis work-out bij!