• Day 103

Singapore

March 2, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

De onafhankelijke staat Singapore ligt middenin geografisch Azië, maar verschilt in beleving met de omliggende landen: Het is een soort mengelmoes van Chinese, Indische, Westerse en natuurlijk ook Maleisische cultuur. De staat is pas 50 jaar oud en dus hypermodern, ze zou zo kunnen doorgaan als de set van een science fiction film. Met haar hoge futuristische flatgebouwen, indrukwekkende parken met skywalks en onevenaarbaar stipt openbaar vervoer wint de stad van de toekomst het van elke Europese metropool op vlak van moderne technologie en innovatieve architectuur. De stad is ook bijzonder groen. De perfecte harmonie van een moderne stad en natuur, volgens mij.
    Singapore is ook de stad van de liefde. Vanaf nu althans... Ik zie Jules terug vandaag en dat maakt de ervaring nog zoveel beter. We wandelen naar de Gardens by the bay, een prachtig aangelegd park met imposante overdekte bloementuinen. Verder genieten we van de uitzichten op Marina Bay Sands, het bekende futuristische hotelgebouw en dé signatuur van Singapore. We eten heerlijke Maleisische streetfood, Vietnamees, lekkere burgers én Spaanse tapas - dat kan allemaal dankzij de cultuurcocktail die Singapore is...
    We lopen rond in Little India en Chinatown, waar ook ons hotel zich bevindt. Deze twee wijken zijn zeer levendig en bieden naast heerlijk eten ook een gezellige sfeer en authentieke indruk van de Chinese en Indiase cultuur.
    Op twee halve dagen wandelen we de volledige route van the Southern Ridges en het Labrador Nature Reserve. 15 kilometer over groene paden en skywalks, die ons laten wandelen ter hoogte van de boomtoppen met prachtige uitzichten op de volledige stad: Ideaal voor (wandel)liefhebbers zoals wij...❤️