• Day 5

Bosnija&Hercegovina - Mostara

April 23, 2017 in Bosnia and Herzegovina ⋅ ⛅ 8 °C

- Šodien arī startējam diezgan agri. Brauksim uz Bosniju un Hercegovinu. Domājam, ka kļūda, jo jābrauc ~130km, bet Google maps rāda, ka jābrauc 3h. (Nebija kļūda...). Sākās ar to, ka braucot pa taisnāko ceļu distances ziņā trāpījām uz robežkontroles punkta, kur nedrīkst parasti mirstīgie šķērsot robežu. Jāgriež riņķī, neko darīt. Bet zaudēts nav daudz. Kopumā kādas 40min un esam atpakaļ uz īstā ceļa.
    - Kad braucām ar autobusu no lidostas ievēroju, ka braucot augšā kalnā vienmēr ir divas joslas, lejā no kalna viena. Nesapratu kāpēc. Kad braucam ar mazo zibeni uz Mostaru sapratu. Mūsu opelītis kalnā baigi nevilka. Tāpēc braucot augšā kalnā otra josla ir domāta tādām "sēnēm" kā mēs, kuru vāģīši nevelk, tādā veidā netraucējot satiksmi citiem.
    - Pēc līkumotā un saraustītā ceļa beidzot esam galā. Pirmās sajūtas Mostarā divējādas. Tūristi itkā diezgan daudz, kafejnīcas diezgan pilnas, bet cenas smieklīgas. Nopērkam cafe un bulciņas abiem -kopā samaksājam 1.5eur. Uz ielām arī ļoti daudz ubagi. Lai arī pagājuši gandrīz 30 gadi kopš šeit bija pilsoņu karš vēl aizvien pilsētas centrā ir daudz gruasti un ložu sacaurumotas ēkas.
    - Bez īpaši izstrādāta maršruta izlīkumojam pilsētu. Satikām Brūsu Lī. Lai arī pat iegūglējot tā arī īsti nesapratu, kāpēc te ir viņa statuja. Bet nu mazai foto sesijai der tāpat.
    - Tālāk jāiet uz Mostaras galveno objektu - Stari Most. Vislabākais skats uz tiltu ir no Koski Mehmed Pasha mošejas. Turp arī dodamies. Ieeja mošejā neraksturīgi augsta salīdzinot ar visu pārējo šeit - 6eur. Bet nav variantu, ir jāiet. Daudzie paklāji un spilveni mošejā nedaudz atgādina 3 dienu vilktu zeķu aromātu, bet ilgi iekšā nav jāuzturas. Kāpjam augšā, lai redzētu tiltu. Tornītis tik šaurs, ka divi samainīties nevarētu. Mums kaut kā noveicās, lai arī mošejā cilvēku bija gana - augšā tornī bijām divatā. Diezgan stilīgi tilts atspīd upē. Noskaņu nedaudz nosit tas, ka tilts ir bijis pilnīgi iznīcināts kara laikā un šī ir precīza replika. Tāpat jāatzīst, ka izskatās iespaidīgi.
    - Lēnā garā cauri tirdziņam jāaiziet arī līdz pašam tiltam. Šeit mammas maciņu misiju izpildīt būtu vieglāk. Lidostā nopirkām 2 gab. pa 8eur. Šeit 4 gab. pa 2eur. Uz tilta viens džeks, kas vāc ziedojumus. Kad viņam samet konkrētu summu kastē, tad viņš ielec no tilta upē. Vienu reizi sagaidījām. Tilts ir 25m augsts... un ārā ir aprīlis. Tādā laikā kalnu upes nav baigi siltas.
    - Pirms došanās tālāk uztankojamies drošā vietā - maķītī, kur tiekam pie interneta un WC, kuru nebija nemaz tik viegli pilsētā atrast.