"its coming something from heaven..."

July 25, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 29 °C

Vakande mitt i natten att det smattrade på taket till husvagnen. Både jag och J flög upp och försökte rädda det som fanns. Vi hade inte satt upp tältet. Så kylen o de kläder/skor som låg utspridda.
    På morgonen fick vi äta inne i husvagnen för första gången på den här semestern. Lite mysigt. Vi hade att bestämt att dra från Yerseke idag, med tanke på vädret samt vi hade sikte på Eftling. Som är en stor nöjespark i Holland. Och enligt deras hemsida så var det sista lugna dagen innan holländaren går på semester. Så vill man ha lite folk så rekommenderas det.
    Packade ihop det blöta i bilen och packade ihop och styrde mot Eftling. En resa på en timme. Hade hittat en camping som låg ca 600 m från entrén, och helt överkomligt pris.
    Blev lite frågande när vi kom dit och såg skylten Minicamping hade ju minnen från detta.
    Det var varmt den här dagen ca 35 grader så vi valde en plats i skuggan. Snabbt ut med det blöta så det kunde torka. Campingen var riktigt mysig, grabbarna var överlyckliga att det fanns gratis trampbilar att låna. Samt det fanns djur, vanligt på campingarna att det finns djur. Kul.
    Sedan skulle vi dra iväg till ett ställe i Tillburg. Hade fått ett tips från kollega på jobbet att det bryggdes ett speciellt öl i den staden. La trappe, bryggs av munkar i ett kloster.
    Sökte på Google Maps om man kunde ta sig dit med kollektivtrafik, skulle ta ca en timme från där vi bodde. Tog cykeln till bussstn, för buss till centrum. Där vi vänta en timme på bussen till klostret. Och den bussen gick verkligen kringel o krok. Men fram kom vi.
    Tyvärr fanns det ingen visning, men ett jättemysigt ställe att avnjuta deras öl i klosterträdgården. Sicken känsla att dricka deras öl i dess trädgård. Det var en sådan avslappnad atmosfär. Njöt till max.
    Tyvärr när vi skulle gå så var deras affär stängd så de blev ingen souvenir hem.
    Tog samma rutt hem, och efter beräkning så skulle jag hinna o handla mat med cykeln. Så vi kunde grilla när vi kom till husvagnen. En härlig dag. Efter detta var det tidigt i säng. Sätta klockan igen på semestern, detta för att komma in när det öppnade på Eftling. Grabbarna var bra spända att åka dit.