Vinsmagning

April 8, 2017 in South Africa ⋅ 🌙 23 °C

Vores ophold på vinslottet var ovre og vi skulle videre til Stellenbosch, hvor vi havde booket en vinsmagningstur til dagen. Vi pakkede sammen, tjekkede ud og spiste morgenmad, og så tog vi afsked med Chris og Sirika og alle gæsterne fra brylluppet. Nogle af dem skulle videre på ferie og andre skulle hjem. Vi ville formentlig komme til at møde nogle af dem igen i Cape Town, og vi skulle sågar med samme flyver fra Sydafrika som en af deres venner.
    Vi kørte til nabobyen Stellenbosch, der er en meget hyggelig feriedestination, også for sydafrikanerne. Vi tjekkede ind på vores hotel, og derefter blev vi samlet op til vores vinsmagningstur. Det var lidt samme koncept som Hop on Hop off, hvor en minibus kørte i en rute mellem seks forskellige vingårde, og så kunne vi selv bestemme, hvor mange steder vi ville besøge. Vi endte med at besøge fire vingårde og et brandydestilleri.
    Vi fik smagsprøver alle steder på mellem 3-5 vine - blandede rødvine, hvidvine og roséer. Der var også chokolade-smagning et par af stederne. Alt i alt var det en meget sjov tur, men vi er ikke helt til sydafrikanske vine, så det var faktisk kun et par stykker af dem, som smagte os.
    Da vi kom hjem til hotellet igen gik vi en tur ned i byen og kiggede lidt på butikker og på aftenlivet. Det var lørdag aften, så der var mange mennesker i restauranter og barer. Vi gik hjem på hotellet og skrev dagbog og gik tidligt i seng.
    Dagen får 3,5 ud af 5 stjerner.
    Road trip: 10 km på dagen - 4.172 km i alt.