Chris og Sirikas bryllup

April 7, 2017 in South Africa ⋅ ⛅ 24 °C

Det var en dejlig følelse at vågne op i det enorme soveværelse i skønne Webersburg vinslot. Vi var veludhvilede og vi havde ikke andre planer for dagen end at være gæst ved et bryllup der, efter gårsdagens begivenheder at dømme, kun kunne blive helt fantastisk. Det var rart at opleve at være en del af et fællesskab igen efter at have rejst alene rundt i godt 3 uger. Alle var så søde, og det gjorde det ekstra spændende at der var folk fra både Europa, USA, Canada og Sydafrika.
    Morgenmaden var ubeskrivelig lækker, og efter et par praktiske gøremål med at booke næste dags vinsmagning og overnatning, kunne vi med god samvittighed lægge os ved poolen et par timer inden vi skulle gøre os klar.
    Brylluppet startede 15.30 med bryllupsceremoni i haven. Ceremonien foregik under en hvid pavillon og der var opsat hvide stole og udleveret hvide paraplyer til gæsterne. Solen skinnede og det var en fantastisk kulisse med bjerge og søer som baggrund og indisk musik i højttalerne. Både Chris, Sirika og forlovere var klædt i traditionelt indisk tøj, og hele ceremonien var indisk med et vestligt præg. Præsten var meget morsom, og han var god til at forklare de enkelte ritualer som brudeparret og deres nærmeste familie skulle igennem. Bryllupsceremonien var både interessant, sjov og smuk, og vi fik serveret sorbetis undervejs.
    Efter ceremonien skulle der tages gruppebillede af de ca. 120 gæster, og mens brudeparret og nærmeste familie fik taget resten af bryllupsbillederne kunne vi andre nyde solen med drinks og indisk snacks.
    Vi blev ved 18.30-tiden ført til bords, og hovedpersonerne blev præsenteret mens de kom ned af en stor trappe. Sirika havde skiftet til en smuk hvid brudekjole og Chris til jakkesæt.
    Der blev først holdt taler af forældrene og brudeparret. Så blev der serveret en indisk buffet. Der var taler fra flere familiemedlemmer og venner. Så skar brudeparret bryllupskagen, og derefter gik vi alle udenfor i mørket og fik taget endnu et gruppebillede med stjernekastere. Brudeparret havde deres første dans med hinanden og derefter med forældrene, og der blev serveret dessert. Resten af aftenen gik med at danse, og festen sluttede kl. 12.
    Det var et helt igennem fantastisk bryllup.
    Dagen får 5 dejlige stjerner.
    Road trip: 0 km på dagen - 4.162 km i alt.