Baltic Sea Circle Winter 2019

February - March 2019
February - March 2019

Hoofdstuk toegevoegd!

March 10 in the Netherlands ⋅ 🌬 5 °C

Vorig jaar maart namen we de beslissing om mee te doen aan de wintereditie van de Baltic Sea Circle rally. Met z’n vieren het avontuur opzoeken, met als doel het Noorderlicht te zien, de Noordkaap te bereiken en met de auto naar Rusland te gaan.

Na bijna een jaar begon onze trip op 22 februari vanuit Alkmaar. Na een week en een prachtige reis door Denemarken, Zweden en Noorwegen bereikten we op vrijdag 1 maart in de avond de Noordkaap in combinatie met het Noorderlicht het hoogtepunt van de reis.

Vanaf hier begon de terugreis via Finland, de Russische grens over naar Sint Petersburg. Via stops in Talinn en Riga en Kaliningrad doorkruisten we nog mooie steden in Polen en vandaag de finish in Hamburg ......

Een bezoek aan 10 landen, bijna 10.000 afgelegde kilometers, het Noorderlicht, prachtige steden. Heel wat ervaring rijker en m.n. heel veel lol met de mannen maar ook met de andere teams.

Soms ook “afzien”; slechte muziek, de zure geur van zweetvoeten, slechte grappen en de spanning of de auto het zou houden maar we wisten het met elkaar te doorstaan 😉.

Met recht een hoofdstuk in ons jongensboek toegevoegd.... op naar het volgende.

Mede namens stichting Dionne bedankt voor alle vormen van steun en support.

Chris, Glenn, Onno & Paul
    Team #04 - four by four

Finish!

March 10 in Germany ⋅ 🌧 5 °C

We hebben het gehaald!!!

Na ongeveer 9.000 km, 10 landen. hebben we de officiële rally op de Fischmarkt afgesloten. Onder applaus gingen we de finishlijn over.

Jamsessie Poznan

March 10 in Poland ⋅ 🌧 6 °C

En wat doe je als je in Poznan bent, een nummertje meespelen tijdens een jamsessie 😊

Litouwen - Kruisenheuvel

March 8 in Lithuania ⋅ 🌬 9 °C

Voor Litouwen staat er geen overnachting op de planning, wel een bezoek aan de Kruisenheuvel ‘ryžių Kalnas’.

Niemand weet precies hoe de ‘ryžių Kalnas’ of Kruisenheuvel in Litouwen is ontstaan. Op de heuvel, even buiten het noordelijke stadje Šiauliai, trekken duizenden metalen en houten kruisen al bijna tweehonderd jaar een gestaag groeiende menigte pelgrims aan. Tussen de houten kruisen en foto’s van aanbeden plaatselijke patriotten is het gerinkel van rozenkransen in de wind te horen. Ondanks talloze pogingen om de plek te ontruimen blijft deze heuvel een krachtig symbool voor vrome toewijding.Read more

Auto check

March 8 in Lithuania ⋅ 🌬 9 °C

De auto trok steeds naar rechts alsof het wiel of rem blokkeerde. Toch maar even nalaten kijken. Uiteindelijk niets gevonden, maar hebben we de uitlaat wel weer vast laten zetten. Daarvoor maakte de auto het geluid van een Ferrari.