Kasper Ploegman

Joined January 2017

Cat Ba, Vietnam

March 2, 2017 in Vietnam ⋅ 🌙 27 °C

Een dag later dan gepland zijn we aangekomen in Cat Ba. Het eiland is echt prachtig. Ik reis samen met twee jongens uit Australië en Groot Brittannië en een meisje uit Denemarken. Mijn motor had onderweg nogal kuren. Ik heb mijn ketting, achteras en bagagerek moeten laten repareren. Mijn prachtige Honda Win was achteraf gezien toch niet zo'n goede aankoop. Hopen dat het de komende dagen beter gaat.
    Het rijden valt mij erg mee. Aan het begin zag ik er een beetje tegenop om een handgeschakelde motor te rijden, maar het gaat mij gelukkig goed af. Morgen vertrekken we naar Ninh Binh om Christian op te pikken. Hij komt uit Ierland en we hebben hem ontmoet in Hanoi. Hij gaat met ons meereizen naar het zuiden, op naar Ho Chi Minhstad.

Sapa, Vietnam

February 28, 2017 in Vietnam ⋅ ⛅ 24 °C

In Sapa verbleef ik in een homestay. Samen met een paar andere toeristen uit Duitsland en Denemarken hebben we twee wandeltochten gemaakt door de rijstvelden. De eerste dag was het nogal mistig en hebben we niet veel van het uitzicht gezien. De tweede dag daarentegen was prachtig. De rijstvelden gecombineerd met de lichte mist gaven hele mooie uitzichten.Read more

Hanoi, Vietnam

February 27, 2017 in Vietnam ⋅ ☀️ 19 °C

Vanuit Maleisië ben ik naar Hanoi gevlogen. Hier heb ik een paar dagen doorgebracht waarin ik mijn motor gekocht heb en veel ontspannen heb. Daarnaast heb ik een walking tour door de stad gedaan.

Langkawi Island, Maleisie

February 21, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Ik verbleef samen met Simon, Charlie en Stevie (allen UK) in het Rainbow Hostel op het prachtige Langkawi eiland. Mijn initiële plan was om er twee nachten te blijven, maar ik ben er uiteindelijk vijf nachten gebleven. Het eiland was prachtig, de andere backpackers super en alles was taxfree. We hebben veel op het strand gelegen, hebben scooters gehuurd en zijn met de steilste kabelbaan ter wereld naar een uitzichtpunt gegaan. Dit waren echt een paar relaxte dagen!Read more

Pangkor Island, Maleisie

February 11, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

In Kuala Lumpur ontmoette ik Glenn (UK), Carla (Sweden), Suffuan (Maleisië) en Shawn (USA). Samen zijn we naar de prachtige Pangkor Island gereisd. Om twee uur 's nachts hebben we in de warme zee gezwommen. Uniek dat de temperatuur midden in de nacht zo warm is dat je kan zwemmen!
    De dag daarna hebben we scooters gehuurd en over het eiland gereden. Na twee nachten moesten we helaas afscheid nemen.Read more

Thaipusam

February 10, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Thaipusam is een jaarlijks spiritueel feest bij de Hindoes. Door cadeaus voor de goden naar de tempel in de grot te brengen proberen ze zich te reinigen van hun zonden. Ook is er een tocht van zes kilometer waarbij mensen constructies tot wel honderd kilo meedragen en deze uiteindelijk via een lange trap te grotten in te brengen. Dit gecombineerd met verschillende haken in hun lichaam en verschillende soorten van zelfkastijding maakt het een aparte ervaring om erbij te zijn. De Hindoes ervaren het als een van de belangrijkste feesten van het jaar.Read more

Op de nationale televisie van Iran

February 4, 2017 in Iran ⋅ ☀️ 2 °C

Op een avond in Teheran liep ik door de straten op zoek om wat vers fruit te kopen. Ik kwam langs een sishacafé en werd uitgenodigd om mee te roken. De mannen nodigden mij uit om de volgende dag met ze mee te gaan naar een wedstrijd van Persepolis tegen Tractor Tabriz.
    De volgende dag werd ik opgehaald en het bleek dat ze vrienden waren met de broer van de aanvoerder. Voordat de wedstrijd begon gingen we naar een vijf sterren restaurant om de spelers te ontmoeten.
    Toen we naar buiten liepen vanuit het restaurant stond er een cameraploeg die vroeg of ze een interview konden afnemen. Ze stelden mij een paar vragen en daarna gingen we naar de wedstrijd.
    De dag daarna, ik was inmiddels in Maleisië aangekomen, kreeg ik berichtjes van verschillende vrienden vanuit Iran dat ze mij op televisie hadden gezien. Het bleek dat ik een interview heb gegeven aan het meest bekeken programma van Iran waar gemiddeld vijf miljoen mensen naar kijken! Heel erg gaaf en een prachtige afsluiter van Iran!

Persepolis en Necropolis

January 31, 2017 in Vietnam ⋅ ⛅ 22 °C

De tweede dag in Shiraz is een van de hoogtepunten van de reis. Samen met een Chinese kamergenoot zijn we naar Persepolis en Necropolis gereisd.
    Persepolis is een stad van zo'n 2500 jaar oud die pas in 1930 ontdekt werd. Deze stad was gebouwd voor de Shah om buitenlandse gasten te ontvangen. Aan de overblijfselen van de stad kon je een goed beeld krijgen van hoe indrukwekkend het vroeger geweest is.

Helaas staan de foto's op mijn fotocamera. Als ik tijd heb zal ik ze uploaden.

Shiraz, Iran

January 30, 2017 in Iran ⋅ ☀️ 8 °C

Shiraz is een prachtige stad met veel historie. Het was een van de belangrijkste steden in de silk route en is verschillende keren hoofdstad van een koninkrijk geweest. Dat het een rijke en welvarende stad is valt ook wel te zien aan de prachtige gebouwen.
    Shiraz is het cultureel centrum van Iran en heeft meerdere belangrijke dichters en artiesten gehuisvest. De eerste dag dat ik in Shiraz was ben ik naar de tombe van Hafez gegaan, de belangrijkste dichter van Iran. Daarnaast heb ik over door de bazaars gelopen en heb ik meerdere moskeeën bezocht.Read more

Never miss updates of Kasper Ploegman with our app: