• Day 17

Thorang La Pass

October 19, 2019 in Nepal ⋅ ⛅ -5 °C

אז אחרי שעברנו את הטוליצ'ו והIce Lack אנחנו בהחלט מוכנים לפס!
    בגדול המטרה שלנו הייתה לנסות כל הזמן להפוך את היום הבא ליותר קל (בעיקר מבחינת הפרשי גובה).
    פתחנו את הבוקר בבוקר איטי ומפנק (הגיע לנו אחרי ליל אמש..) ולא הספקנו להיפרד מצלע שלישית כי הוא עזב לפני שקמנו..
    המטרה שלנו הייתה לישון ב Ledar אך לקחנו בחשבון את האפשרות שלא נספיק ושנישן ב Yak Kharka. באופן די מפתיע הדרך הייתה יחסית פשוטה והגענו בשעה מוקדמת ליעד. במהלך היום מזג האוויר היה נראה לא אופטימי אך זכינו לראות עייט עצום שעף ממש לידינו.
    כמו צעירים עשינו את הטעות הגורלית והתקלחנו. עכשיו, אני יודעת מה אתם חושבים- מה כבר יכול להיות טעות בלהתקלח..?
    אז להלן פרטים על המקלחת- המקלחת נמצאת במרחק הליכה מהחדר (לא בחדר וגם לא צמודה אליו). כמו כן, חדר המקלחת הוא חדר קטן וחשוך עם זרזיף מים עדין במקרה הטוב כשבחוץ ממש ממש קר- סך הכל חוויה מכשלת.
    הצלחנו להצטייד בלילה ב4 שמיכות ככה שקר לא היה אך גם לנשום הייץה משימה לא פשוטה (שי מצא סידור נפלא לשמיכות).
    יום למחרת פתחנו את הבוקר ליום שמשי ויפה. התלבטנו מאוד איפה לישון:
    1. Throung Phedi (4525)
    2.Throung High Camp (4925)
    התוכנית המקורית הייתה לישון באופציה 2 אבל פגשנו קבוצה של ספרדים שהיו די משכנעים לגבי אופציה 1.
    בסופו של דבר הגענו לאופציה 1 מוקדם מהצפוי, נחנו והרגשנו שאנחנו מרגישים טוב אז החלטנו לעלות לאט לאט לאופציה 2.
    לאחר שהגענו להיי קאמפ הלכנו לחדר אוכל בניסיון להתחמם ופגשנו שם משפחה ישראלית חמודה.
    זה הלילה שהכי פחדנו ממנו מבחינת קור ולכן החלטנו להצטייד בכל מה שניתן- 2 שמיכות נוספות+2 בקבוקים חמים- מדהים מה שכסף יכול לקנות..
    מפה לשם הלילה עבר בשלום כאשר הבוקר הגיע מוקדם מהרגיל (4:00!) . בגלל שהמזג אוויר הפכפך צריך להגיע לפס בשעות הבוקר המוקדמות וכך, לאחר התארגנות זריזה ותה חם של בוקר יצאנו לדרך כשעוד קצת חשוך בחוץ.
    הדרך לפס אכן עליה אך היא אינה תלולה- אם להיות כנים הדרך עצמה לא קשה וגם הגובה בשלב מסויים לא היווה מכשול כמו הקור. בעוד אנו צועדים לאיטינו כשכל בגדינו החמים נמצאים עלינו שלג קל ירד עלינו ורוח קרה נשבה.
    אומנם לא היה ערפל אך לא הייתה שום רעות מלבד הרים קרובים ומושלגים.
    וכך לפתע פתאום הגענו לפס!
    נכנסנו לביתן הצמוד ושתינו תה חם (כמובן שפגשנו שם את המשפחה הישראלית).
    מכל הדברים הדרך למטה היא שהייתה קשה-ירדנו וירדנו וירדנו וירדנו וככל שירדנו למטה גילינו שיש לנו עוד למטה לרדת.
    בסופו של דבר לאחר שכבר נשברנו הגענו ל Muktinath.

(אין הרבה תמונות- היה קר מידי כדי לצלם..)