Satellite
Show on map
  • Day 168

    Leon hviledag

    September 25, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

    Det viste seg at Noreen, den australske damen som jeg har blitt kjent med, hadde fødelsesdag. Sammen med en mor og datter fra USA, ble det et glass sjampanje på oss hver og senere ble det middag. En veldig hyggelig kveld.

    I dag har jeg ikke gjort stort. Jeg spasert til Cathalon butikken, 20 min hver vei, kjøpte en langermet T-skjorte, en treningsbukse og en lett vindjakke - alt lett, pustende og ment for jogging. Jeg tror dette vil fungere for de kalde morgener som jeg erfarer.
    Ellers har vannblemmer fått hvile og eller har jeg ikke gjort noe som helst. I morgen tar jeg bussen ut av Leon. Dagsetappen er ca 35 km, som jeg reduserer med 10 km, med buss ut av Leon og dets industriområder. Tur i industriområder er ikke gøy og da er buss innenfor
    Litt om katedralen i Leon, som er bygget i gotisk stil, rundt 1000 år gammel. Katedralen er kjent for sine 130 dekorerte vinduer og 3 store rosevinduer, en av de gotiske katedralene med flest dekorete vinduer (blyglass). Det blir en flott stemning i katedralen når solen lyser opp vinduene som speiler seg inn i katedralen.
    Read more