Satelit
Tampilkan pada peta
  • Hari 174

    Las Herrerias til Fonfria

    1 Oktober 2023, Spanyol ⋅ 🌙 17 °C

    I dag ble det mye bakker - oppoverbakker. Las Herrerias ligger på ca 660 m og O´Cebreiro ligger på ca. 1300m en stigning på 640m over 8,3km - det er bratt.

    Jeg startet ut i mørket med en ambisjon om å nå toppen ved soloppgang. Det ble i drygeste laget, men noe av soloppgang fikk jeg med meg. Leden startet på asfalt, men gikk snart over til en steinete sti i et skogsterreng, med en del hestebæsj (det er mulig å leie ridehest fra Las Herrerias til O`Cebreiro). Etter hvert åpnet landskapet seg, med flott utsikt ut over fjell-landskapet.

    Vel oppe på toppen ble det frokost - det vanlige - kaffe juice og potetomelett . På veien opp gikk vi inn i den autonome regionen Galica, som har Santiago de Compostela som hovedsete. Jeg nærmer meg sluttmålet om ikke så fort så med et skritt av av gangen.
    Turen videre til Fonfria var kupert, med nok en monsterbakke - som et pek - du er ikke der ennå. Ditt kom jeg og sitter i skyggen og nyter dagens dont.
    Senere blir det fellesmiddag hos Casa Nunez hvor jeg bor på enkeltrom, med rent sengetøy og myke håndklær.
    Baca selengkapnya