Villafranca til Las Herrerias

September 30, 2023 in Spain ⋅ 🌙 14 °C

Det ble en hyggelig kveld og middag i går i sammen med en tysker, en kanadier og en koreaner. Det er lett å komme i kontakt med folk langs leden, på mange måter er vi rimelig like - det er kun litt spesielle mennesker som går Camino de Santiago og ingen amerikanere som stemmer Trump (så langt som jeg har erfart). I retrospekt; Koreaneren traff jeg titt og ofte langs leden.

Det var meldt varmt vær i dag, med over 30. grader ut over dagen. Klokken 06.45 var jeg ute av Albergue Leo og på vei til Casa Lixa Hotel i Las Herrerias, som til tross for navnet er et herberge. Fint og rent med bra fasiliteter.
    Det ble en fin vandring i dag, en sval morgen, stjerneklart og nær fullmåne. Det var stort sett oppoverbakker, men av det mer slakke slaget. Jeg var framme ved 12 tiden, før den værste varmen satte inn. En fin dag langs leden, hvor kroppen fungerte bra.
    I morgen blir det en mer strevsom dag, Ut av døren og inn i en stigning fra 850 til 1300m over ca. 8 km. Det er bratt, men det hører morgendagen til.