Porto til Labruge

April 10 in Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

Vi starter vår vandring ut av Porto i grålysningen, på vei til Labruge - en 24 km vandring. Vi jogge Duro elven ut av Porto, ut til kysten - Atlanterhavet. Der fulgte vi kysten nordover. Det er ikke det mest spennende landskapet, med havet på den ene siden og urban bebyggelse på den andre siden. Tim, som er fra Texas, liker havet og alternativene ut av Porto er mindre hyggelige, så da ble det kystveien. Eter 1,5 times vandring var det tid for frokost; kaffe, sandwich og croissant. Med påfyll var vi klare for flere km og etter en stund traff vi på en oppbygg gangsti av plank (board walk). Myndigheten forsøker å skjerme faunaen langs kysten og kanaliserer ferdselen for gående og syklende til gangbruene. Etter hver traff vi en dame fra Florida, en riktig hyggelig dame, som slo følge med oss til Labruge. Vi tok inn på Albergue de S. Tiago, et stort herberge med 64 senger. I kraft av min alder får jeg gjerne den nedre køyesengen også her. Praktisk om nøden melder seg i løpet av natten. Vi avsluttet med en hyggelig middag, sammen med damen fra Florida og så var den dagen overRead more