Caminha til Villadesuso

April 15 in Spain ⋅ 🌬 19 °C

En ny dag og et nytt land. Caminha hvor vi startet dagens vandring, er en grenseby til Spania, skilt fra Spania av elven Rio Mino. Vi tok en taxibåtene over elven og fortsatte vår vandring i Spania på Senda Litoral (kystruten). Vi fortsatte opp langs kysten, på en blanding av plankestier og grusveier. Støtte på trær som var påmalt symboler. Siden vi er i Galicia, er det nærliggendes å tro at de er keltiske. Vi var snart fremme i A.Guarda en mindre kystby, hvor vi inntok en bedre frokost - en stor frokost. Tim går raskere enn meg og snart mistet jeg ham av syne. Det skulle senere vise seg at han hadde rotet seg litt bort og tok en lengre og mer kronglete vei.
    Veien videre gikk gjennom et typisk kystlandskap, med Nord Atlanteren på den ene siden og en blanding av et kulturlandskap og beitemark på den andre siden. Noe vandring ble det også langs en bilvei, en bra veiskulder og lite trafikk gjorde den biten grei. Jeg passerte en liten by, Oia, som har et eldre kloster - Monasterio de Oia XII.
    Snart var jeg framme i Villadesuso og Albergue de Estrela. En hyggelig Albergue. Tim kom et par timer sende rød i toppen etter en strevsom ferd.