Satellit
Visa på kartan
  • Dag 15

Armenteira til Vila Nova de Arousa

22 april, Spanien ⋅ ☀️ 20 °C

Fra Armenteira til Vila Nova de Arousa er det 23km. De første 7km går gjennom elvedalen Ruta de Pedro e da Auga, en fantastisk flott tur. Elvedalen er bratt og leden følger elven som haster seg ned gjennom dalen. Kombinert med en frodig natur og store trær som brer seg over den trange dalen, er det en flott og trolsk opplevelse. Et høydepunkt på vandringen. Et sted å komme tilbake til med kamera - mange flotte fotomotiver.
    Veien videre til Vila Nova de Arousa er en blanding av stier gjennom landbruksområder, vingårder, og mer urbane områder. Halvveis ble det frokost nr 2 for dagen, av med sko og sokker for å lufte svette tær, og næringsinntak i form av kaffe, cola og croissant.
    Vila Nova de Arousa ligger ved kysten og er havnen for ferjen for neste etappe. Leden gikk langs en flott strand, et flott sted for å tilbringe en badeferie. Videre til Vila Nova de Arousa og Albergue A. Salazon.
    Ettermiddagen gikk til sosialisering med andre pilegrimer og etter noen glass med vin blir det dårlig med den daglige oppdateringen. En flott dag fant sin slutt.