Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 1

SdC til Negreira

25 April, Sepanyol ⋅ ☁️ 15 °C

I går var vi framme i Santiago de Compostela (SdC) og dermed et vår pilegrimsreise - Camino Portuguese kommet til sin ende. I dag starter vi på en ny pilegrimsferd, fra SdC til Finisterre og videre til Muxia. Vi er fremdeles meg og Tim. Tim traff jeg på Camino Frances i fjor, hvor han gikk sammen med sin datter og et vennepar. Tim er fra Texas, pensjonert IT spesialist i banksystemer. Han har en del eiendom som han forvalter og som er hans pensjonssparing. Han er et hyggelig reisefølge, stille og rolig og vi går hver for oss når vi føler for det.
    Leden tok oss 21 km fra SdC til Negreira, gjennom et meget kupert terreng. Mange og lange bakker og mye svette. En av de mer strevsomme etappene så langt. Ut av SdC var det typiske forstadsområder, men snart var vi i en grønnere natur, en skog. Videre opp og ned, den største bakken var ca. 2 km, med en stigning på mer enn 10%, det er bratt. Kafeer for noe å spise og for en nødvendig hvil, var det langt mellom og ikke før etter 10 km kom vi til den første. En vel trengt hvil og frokost.
    Veien videre gikk gjennom en blanding av kulturlandskap og villaområder, men stadige bakker. Vi passerte Ponte Maceira er en historisk landsby i Galicia, med en bro over elven Rio Tambre fra 13 tallet.
    Vi har vært heldige med været så langt, men i ettermiddag kom regnet og det er meldt regn i flere dager framover.
    Etter 6 timer på veien var vi framme i Negeira og Albergue Alecrin. Vi har dusjet, spist, slapper av og lader opp til morgendagen - i regnvær.
    Baca lagi