Satellite
Show on map
  • Day 13

    Terug naar San José

    October 30, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 22 °C

    Om 5:15 ging de wekker van Juul in onze kamer. Ze ging met 2 meiden van het hostel naar de watervallen. Ik ben m'n bed uit gegaan om gedag te zeggen en daarna nog even lekker m'n bedje in gegaan. Wel gek om nu niet meer met haar te zijn, maar het is helemaal goed zo.

    Ik pakte m'n tas in en rond 10:00 ging ik naar de busterminal. M'n bus zou rond 11:00 gaan en ik moest er uiterlijk 10:40 zijn. Ze weten nooit precies hoe laat de bus vertrekt omdat deze om 8:00 ergens start en er vaak wel file is of ander random op onthoud. Rond 10:40 stonden er 5 bussen, ik had geen idee welke 'mijn' bus was. Dit bleek bus 110 te zijn, en dit was dezelfde chauffeur die mij naar Uvita heeft gebracht. Er was wel iets van herkenning wat wel grappig was. Deze bus was best wel vol, maar ik had gelukkig nog een plekje naast een vriendelijke meneer die een poging deed om een gesprek aan te gaan in het Spaans, maar door mijn gebrekkig Spaans strandde dit gesprek vrij snel😅 Engels leek de meneer niet helemaal te snappen.

    De bussen stoppen hier te pas en te onpas, er zit letterlijk geen systeem in. Iemand zegt, mag ik er daar en daar uit en dan gebeurd dat ook. Er was een dame die ruim een kwartier weg was en de bus was dus op haar aan het wachten, maar iedereen gaat er gemoedelijk mee akkoord.
    Zonder al teveel file kwamen we rond 15:00 aan bij de terminal in San Jose. Het was voor mij 20 minuten lopen naar mijn hotel. Daar aangekomen bleek dit een vrij krakkemikkig hotel te zijn, maargoed daar is de prijs ook naar. Het is alleen douchen, slapen en morgen weer door naar Puerto Viejo.

    Ik was even vergeten dat je in deze stad een dikke huid moet hebben en veel moet negeren. Er wordt veel geroepen naar je hoofd. Al zeg ik de meeste vriendelijk gedag, er zijn ook veel zwervers op sommige stukken. Ook weer lekker veel prikkels, kennen we die post nog😉 Nadat ik een bus ticket voor morgen had gehaald, boodschappen had gedaan en geld had gepint ben ik uit eten geweest bij Cafe Rojo. Op 2 minuten lopen van mijn hotel. Ik zag hem toevallig op TripAdvisor en deze had super goede reviews. Heerlijk Vietnamees eten in een soort (bijna Hollandse) huiskamer met Spaanse muziek. De combinatie geeft een heerlijke sfeer. Dat is erg leuk. De mensen zijn ook super vriendelijk en het eten echt goed! Daarna lekker terug naar hotel, serie kijken en slapen. Morgen om 8:00 de bus naar Puerto Viejo. Ik ben benieuwd.

    Chipsmeter;
    Er is geen chips gegeten vandaag😅🤷🏼‍♀️

    Vogelmeter;
    Lang in de bus gezeten en er waren niet mega veel vogels. Wel onderweg veel gieren gezien en vanmorgen nog de kaaiman gezien bij het hostel in Uvita. Dat was wel tof. Je moet een beetje inzoomen bij de tweede foto dan zie je hem zitten in het midden.

    Amerikanenmeter;
    Dit is de eerste dag zonder dat ik in contact ben geweest met een Amerikaan, halleluja! Hahaha
    Read more