• Day 169

Safari in Eco Park

December 8, 2019 in Sri Lanka β‹… ☁️ 27 Β°C

πŸ‡¬πŸ‡§πŸ‡±πŸ‡°πŸ˜
    This afternoon we decided to take our first Jeep Safari to see Asian elephants 🐘 innSir Lanka. Currently all the big National Parks as Minneriya and Kaudulla are too wet and you cannot drive a Jeep there. Therefore our guide took us to the smaller Eco Park.
    The feeling of standing on an open deck Jeep and feeing the wind and fresh air around your face while looking out for animals was amazing! All your worries are washed away immediately and your mood is great.
    We saw around 10 elephants in total (normally you see big herds of 100-200), but we still loved it. We also saw peacocks 🦚, eagle πŸ¦…, parrots 🦜 and a chameleon.
    The elephants were so close to us - incredible!

πŸ‡©πŸ‡ͺ🐘
    Heute Nachmittag machten wir unsere erste Jeepsafari, um in Sri Lanka asiatische Elefanten zu sehen 🐘. Derzeit sind alle großen Nationalparks wie Minneriya und Kaudulla zu nass und man kann dort nicht mit dem Jeep hineinfahren. Deshalb führte uns unser Reiseleiter in den kleineren Eco Park.
    Das Gefühl, auf einem offenen Jeep zu stehen und den Wind und die frische Luft um das Gesicht herum zu spüren, während man nach Tieren Ausschau hält, war unglaublich! Deine Sorgen werden mit einem Mal weggespült und deine Stimmung ist toll.
    Wir sahen insgesamt etwa 10 Elefanten (normalerweise sieht man große Herden von 100-200), aber wir waren trotzdem begeistert von den Dickhäutern 🐘. Wir sahen auch Pfaue 🦚, Adler πŸ¦…, Papageien 🦜 und ein Chamäleon.