Still going strong

June 10, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 9 °C

Dag 5:
    Gisteren vertrokken vanaf de wild kampeerplaats tussen Hoting en Vilhelmina richting Bodø in Noorwegen. Ook vandaag trekken we weer op met Tom en Robert Jan van team 53. Eerst stoppen ergens boven op een berg voor mooi uitzicht en vervolgens volgas richting de Noorse grens. Onderweg een van de tentjes verloren die van het dak was gevallen, gelukkig op tijd gezien en was deze nog te redden uit de berm. De opdracht van de dag is om een Zweedse lekkernij open in je auto te vervoeren, het betreft intens stinkende ingeblikte vis. Wij besluiten dat onze eigen aroma's na +24uur zonder douche voldoende zijn en laten de opdracht voor wat het is.

Via mooie wegen door de bergen met veel Elanden en Rendieren bereiken we Noorwegen. Na het passeren van de grens, gaan we richting de poolcirkel. Onderweg vinden we de Artic Cirkel Raceway, het circuit is nog gesloten maar van de eigenaar mogen we wel even spelen, als we maar niet harder gaan dan 100km p/u. Absoluut het hoogte punt van de dag, beetje racen en mooie beelden maken met de drone van Tom.

Na ons speelkwartier van een uur, zijn we doorgereden naar de poolcirkel en daar stonden we in de sneeuw. De kou is toch wel wat intenser dan we verwacht hadden en we moeten nog naar de Noordkaap🥶. We rijden snel door naar Bodø, onze eindbestemming. Vanavond een huisje gehuurd via Airbnb. Lekker een bed, douche, stroom en vooral gordijnen tegen het eeuwige daglicht.

Vandaag met de ferry naar de Lofoten en in de avond het eerste tussen feest vanuit de organisatie. Wij hebben hiervoor vast bier ingekocht vanmorgen, €20 voor een sixpack😩.