Lofoten

June 12, 2019 in Norway ⋅ ☀️ 10 °C

Dag 6:
    Dinsdag zijn we begonnen met de ferry van Bodö wel even lekker, kilometers maken zonder te rijden. Na 3,5 uur arriveren we op de Lofoten en vanaf de boot zien we al dat we op een schitterend stukje Noorwegen terrecht komen. Vanaf de boot is het een goed uur rijden naar het strand waar vanavond het feest is. Gelukkig hebben we ruim de tijd en maken we in tegenstelling tot de eerdere dagen veel stops. De Lofoten is fantastisch, een absolute aanrader. Via witte stranden, watervallen, dikke tunnels (waarin Tom & Robert Jan iedere keer weer! de dikke uitlaat van hun BMW laten horen) en mooie uitdagende wegen komen wij onder de klanken van "ich muss saufen" aan op de strandcamping waar al aardig wat deelnemers staan.

Na tactisch overleg over hoe de auto's moeten staan om zoveel mogelijk uit de wind de tenten op te zetten, beginnen we met opzetten. Na een paar keer kamperen, kunnen we wel concluderen dat wij de amateur kampeerders binnen de rally. Maar ook wij worden steeds handiger.

Na de BBQ doen we mee aan de viking games, doe is gek. Na het touwtrekken, moesten we met 2 andere gasten van +- 1,95 met een sinaasappel geklemd tussen onze hoofden een parcour afleggen, dit was vast hilarisch om te zien.

Na de Viking games en een paar shotjes wodka ging het kampvuur aan. De organisatie dacht dat het handig was om droog hout met benzine aan te steken, maar hierdoor konden we maar een uurtje genieten van het kampvuur🤦‍♂️. Om toch warm te blijven in de kou, zijn we in de sauna gaan zitten die hier voor ons was neergezet. Na een kwartiertje in de sauna en met wat bier en wodka in ons bloed, durfden wij het aan om de koude Noorse Zee in te rennen, we zijn helden 🥶🥶.

De volgende ochtend snel alle spullen ingeladen en we zijn gaan rijden. Eerste stop Henningsvaer. Hier ligt een prachtig voetbalveld tussen de rotsen en de zee. Gelijk even de opdracht van vandaag gedaan, een penalty shoot-out. Hierna even rustig een ontbijtje gedaan en toen begonnen aan een lange rit richting eindbestemming Storslett, geen grap. Na een lange dag met veel kilometers, gaan we kamperen aan een fjord. Een prima camping met douches, stroom en in de avond een mooie hut met houtkachel om te zitten.

Vandaag rustig richting de Noordkaap want in de nacht mogen wij met de Audi naar de wereldbol op de Noordkaap rijden, een iconisch punt in deze rally.

We maken nog een Lofoten 2.0 met meer foto's.

Hierna nog 1 verslag voor Rusland en dan gaan we offline en horen jullie ons hopelijk daarna weer.