Wat Khao Chong Krachok, ett apäventyr

February 7, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Dagens mål var att bestiga höjden med ett tempel på toppen. Jag laddade upp med smoothies och kände mig redo för att starta vandringen, jag tänkte att jag skulle ta med min mango smoothie som färdkost vilket jag skulle få ångra... Jag kom inte långt förens jag plötsligt blev på hoppad och en apa tog in smoothie. Och sen kom massa apor och omringade mig. Lyckades fly från aporna och kände inte alls för att fortsätta min vandring men sa till mig själv jag kan ju inte låta några små apor förstöra det för mig så bestämde mig för att fortsätta. Ganska snabbt såg jag en thailändsk kvinna och frågade henne vad jag skulle göra för att inte bli påhoppad av aporna. Hon gick iväg och kom tillbaka med en magisk pinne som hon visade mig hur jag skulle slå i marken för att aporna inte skulle röra mig. Med nytt mod och den magiska pinnen som i min värld var färggrann och hade pärlor och fransar på sig kände jag mig oövervinnerlig och inget kunde stoppa mig inte ens alla trappstegen som var sista biten till toppen. Väl uppe på toppen blev jag mottagen av en gammal man som vaktade templet. De första orden jag fick ur mig var vatten, vatten, jag behöver vatten. Han pekade på en liten tempel bygnad och där inne var en munk som kunde ge mig vatten. Men en flaska vatten i handen kände jag mig redo för en visning på toppen, den gamle mannen visade mig olika platser, utsikter och en grotta. Jag fick även slå på klockan och ni kan se på videon hur glad jag var 😂.Read more