Satelital
Mostrar en el mapa
  • Día 2

Ha noi

4 de julio de 2023, Vietnam ⋅ ☁️ 30 °C

Onze gids Duy staat ons alvast op te wachten aan de luchthaven vanwaar het transport met privebusje naar het centrum van Hanoi vertrekt. De warmte overvalt ons meteen, 33 graden en 70 % vochtigheidsgraad !
    Onderweg krijgen we een korte schets van wat het land Vietnam voorstelt. Vietnam telt 100 miljoen inwoners waarvan er ongeveer 10 miljoen in Hanoi wonen.
    Boeddhisme is veruit de grootste geloofsgemeenschap maar iedereen is vrij om te geloven. Zo zijn er ook Christenen en moslims.
    Het communisme / socialisme maakte hier sinds 1986 geleidelijk plaats voor een gemixte economie, doch is er slechts 1 politieke partij, de communistische partij. Iedereen is vrij om voor zichzelf een inkomen te verschaffen, dus handel te drijven.
    Een Lamborghini en Porsche die we onderweg kruisen zijn hier de bewijzen van.
    Vietnam is de grootste producent van cashewnoten, de nummer 2 in koffie, en nummer 3 in rijst.
    Ha noi - letterlijk stad tussen de rivieren. De belangrijkste rivier is de red river, door de Fransen zo genoemd omwille van de kleur die de klei eraan geeft tijdens het regenseizoen. De Vietnamezen hebben het liever over de pink river, dat is sexyer. Het hotel ligt midden in het oude gedeelte van de stad met een massa aan kleine winkeltjes, straatrestaurantjes etc , en ook ongeveer 6 miljoen scooters Klein stresske, gsm vergeten in het busje dat ons tot het hotel bracht, maar onze gids heeft dat keurig, voor 2 euro opgelost.
    Na een powernap en een goede douche, richting resto New Day - Pho bo, ribbetjes en vis. Lekker !