Toch nog een uitstapje!

July 23, 2023 in Vietnam ⋅ 🌧 31 °C

Na 2 dagen zonnen/verbranden is het tijd om toch nog een kleine uitstap te maken. We boeken een trip met een jeep langs de duinen.

Stipt op tijd staat de chauffeur met bijhorende Russische jeep klaar aan het hotel met als eerste stop de fairy stream. Al snel hebben we door dat het best toeristische stops zijn. Er staan talloze jeeps op de parking.
    De chauffeur wijst ons de weg naar de fairy stream, maar eerst de schoenen uit. Papa grijpt naar een paar slippers, maar nee hoor. Het is op de blote voeten te doen.
    De fairy stream is een wandeling door een stroompje langsheen de felrode kleigrond. Tijdens de weg terug naar de jeep worden we getrakteerd op een felle regenbui, gelukkig zijn de plastic zakken nooit veraf!

Volgende stop is een klein vissersdropje, weinig noemenswaardig. Het uitzicht is wel fijn met alle vissersboten. De kleine ronde dingetjes zijn ook vissersboten, maar dan van de goedkoopste klasse. Als je het vissersleven ambieert, dan kan je ze hier op de kop tikken vanaf €250.

Nadien worden we naar de bekende witte zandduinen van Mui Ne gebracht. We verkiezen om een korte wandeling door het zand naar boven te maken. Je kan hier ook een Jeep op quad huren, maar dat is wat geldgewin. Ook daarboven krijgen we opnieuw een kleine regenbui.
    De laatste stop brengt ons bij de rode zandduin. Door het regenweer besluiten we niet meer uit te stappen, zo bijzonder zal dat ook wel weer niet zijn! 😂

's avonds besluiten we in het hotel te dineren. Je betaalt er een stukje meer maar het eten is er zoveel verfijnder dan eender welke plek waar we al gegeten hebben.

De laatste uitstap van de reis in Vietnam? Waarschijnlijk wel, morgen worden we naar Saigon gebracht.