Legaal stropen: olifanten

August 9, 2019 in Botswana ⋅ ☀️ 24 °C

Door de enorme hoeveelheid olifanten heeft de Botswaanse president afgekondigd dat er olifanten gestroopt gaan worden. Elke local die we gesproken hebben is hier ontzettend blij mee... Men claimt dat de biodiversiteit omhoog gaat met vermindering van Afrikaanse olifanten.

Massaal komen olifanten vanuit Angola naar Botswana vanwege enorme mijnenvelden, waar de explosies de olifanten opjagen en de dwingen de gebieden te verlaten.

Waar de Namibische Desert olifanten gewend zijn te waken voor overbegrazing, zijn de Afrikaanse olifanten genadeloos... Qua flora overleven vele bomen en struiken de enorme hoeveelheden olifanten niet. We zien savannes met alleen hele oude palmbomen omdat de olifanten geen enkele van de zaden laten liggen om te laten groeien. Qua fauna krijgen de andere dieren geen kans; de struiken zijn kaal en bieden geen schaduw.

We horen gelukkig wel dat het stropen door de overheid gedaan zal worden en dat de toeristen geen kans zullen krijgen de olifanten te stropen als ontspanning.