Joined July 2022

Kolkata

November 25, 2022 in India ⋅ ☀️ 29 °C

2 vluchten verder aangekomen in Kolkata. De eerste uitdaging begon al bij de immigration in Delhi. Ik had nog geen slaapplek in kolkata en dat vonden ze niet zo leuk.

Toen ik aankwam in kolkata om 23:30 had ik nogsteeds geen slaapplek en was ik met een taxi naar een random hotel gebracht. Nog nooit zo’n smerig hotel gehad. Er zaten allemaal vlekken in het dekbed, schimmel in de douche en overal stof.

Blijkbaar wonen er meer dan 15 miljoen mensen in kolkata, echt bizar! Je ziet ook heel goed de Engelse invloeden terug in deze stad. De prijzen zijn ook weer een positieve verassing. Totaal voor 5 euro ontbijt, Lunch en avond gegeten.

Dezelfde avond al een nachtbus gepakt van 14 uur naar het noorden. Op naar Darjeeling (bekend van de thee)

Gave foto’s, geeft een leuke impressie hoet daar is👍😘

11/27/22Reply

Chitwan national Park

November 21, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 27 °C

Afgelopen 3 dagen ben ik, voordat ik weer terug ga naar India, naar het Chitwan national park geweest.

De avond dat ik aankwam werd ik al verrast door een neushoorn die over de straat voor mijn homestay liep. Erg bizar en een neushoorn is veel groter dan ik dacht. Blijkbaar had die neushoorn 2 maanden geleden nog een local op z’n hoorns genomen die daarna overleed. Zo schattig zijn ze dus niet.

Na mijn Safari in India twijfelde ik er erg over of ik nog een keer op een Safari wilde gaan maar het bleek heel anders en vooral veel leuker te zijn. Ik had gekozen voor een wandel Safari die de hele dag duurde omdat ik niet in een overvolle jeep wilde zitten en het me gaaf leek om door een jungle te wandelen. Ik had wel al slecht geslapen omdat ik het idee dat ik met 2 gidsen (die alleen stokken meehebben om zich te verdedigen) in een dicht begroeide jungle te lopen waar tijgers, neushoorns, beren en olifanten wild rondlopen.

Tijdens de Safari kreeg ik uitleg wat ik moest doen als we werden aangevallen door de dieren. (Neushoorn: boom klimmen, achter boom schuilen of zigzaggend rennen. Beer: bij elkaar blijven en de stok gebruiken. Tijger: aankijken en naar achter lopen. Olifant: zigzaggend rennen). Deze tips bleken later op de dag hard nodig. We kwamen al vrij snel een neushoorn tegen op veilige afstand. Later op de dag ook een beer, de beer was erg dichtbij (10m) maar door de dichte begroeiing kon ik hem amper zien. Wel hoorde ik de beer ademen en graven. Het was erg spannend omdat je niks hebt om achter te schuilen, ik was pici bang. We kwamen ook veel herten tegen maar dat was niet super spannend/bijzonder. Halverwege namen we een rust en toen zagen we Ronaldo, een olifant, die zijn naam te danken heeft aan zijn kapsel en het aantal vrouwtjes die hij heeft gescoord. Olifanten zijn blijkbaar het aller gevaarlijkst. Er zijn 3 olifanten in het park en de één heeft al 17 mensen vermoord en de ander 26. Gelukkig was de olifant bij ons op afstand. Wanneer we onderweg terug waren hoorden we een neushoorns erg dichtbij (vader, moeder en baby) we liepen snel naar achter omdat we te dichtbij waren. De neushoorns volgden ons maar we konden ze niet zien. Uiteindelijk waren ze te dichtbij en konden we niet meer wegkomen dus moesten we in een boom klimmen. Ik scheet 7 kleuren, het was dood eng. Toen we in de boom zaten om 2m hoogste hoorden we constant de neushoorns en ineens stonden ze 15/20 meter van ons vandaan en keken ze recht in onze ogen. De gids maakten was geluiden en sloeg met zijn stok waardoor ze uiteindelijk wegrenden. We bleven nog n paar minuten in de boom en toen gingen we verder. Ik was echt in tijden niet zo bang geweest. Toen ik in de boom zat, die niet heel sterk was en erg wiebelde, dacht ik als die nu breekt dat ben ik er geweest omdat ik dan op de grond was gevallen op 15 meter van een neushoorn.

Blij dat ik nog leef en nog blijer met die gidsen die m’n leven zo ongeveer hadden gered. Ik was echt verbaasd over de skills van de gidsen. De hoorden, zagen en roken dingen die ik niet kon waarnemen. Op een gegeven moment stopten we en zij hij: “Do you smell this? It’s tiger pee” pas toen ik m’n neus op de boom zette 2 meter verder op rook ik het. Echt bizar! Je ziet ook constant verse poep en voetafdrukken dus je bent constant gespannen.

Ook was ik nog naar een olifanten opvang geweest waar 2 Canadezen olifanten kopen die eigenlijk naar india zouden worden getransporteerd en ze een goed leven geven. Heel mooi en indrukwekkend om te zien hoe ze de olifanten met respect behandelen.

Wat ben ik en papa ook denk ik🫣 dat je nog op deze aartkloot rondoopt🙏🏽🥰love you

Die 1ste foto lijkt wel een gepantserde neushoorn🤔😉

Hele gave foto’s🙏🏽

11/22/22Reply

Ben trouwens benieuwd naar je tekeningen☺️

11/24/22Reply

Three Passes Trek

November 15, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ -8 °C

Afgelopen 2 weken gewandeld door de Himalaya.

Het begon met een vlucht naar het gevaarlijkste vliegveld ter wereld (valt reuze mee, afgelopen 10 jaar geen ongelukken meer gebeurd maar klinkt toch cool😎) .
    De natuur was echt adembenemend, echt dag was ik weer verbaasd over de schoonheid van de bergen. Uiteindelijk 2 passes gedaan ipv 3 omdat het vreselijk koud was (rond de -15) en met enkel glas werd het ook flink koud ik de slaapkamers. In de woon/eet ruimte was het een stukje warmer dus 2 nachten heb ik daar geslapen. Soms moest ik die ruimte delen met wat Nepalese, was best gezellig alleen maken ze wel rare geluiden ‘s nachts.

Er was ook geen groep van 25 Koreanen die 15 poorters en 10 yaks gebruikte om hun spullen te verplaatsen. Ze hadden zelfs een eigen kok en keuken bij die Koreaans eten voor hun maakte. Erg bizar wat allemaal mogelijk is als je ervoor betaald.

Het was ook erg zwaar af en toe. De hoogste van 5550 meter op de eerste dag zorgde ervoor dat ik elke paar meter moest stoppen om weer op adem te komen.

Omdat je geen verbinding had in de bergen kon je er voor kiezen om WiFi te kopen. Dit had ik niet gedaan omdat het me een leuke uitdaging leek om zonder telefoon te leven voor n paar dagen. Uiteindelijk hield ik het 7 dagen vol. Ik raakte er best snel aan gewend, alleen muziek luisteren miste ik best wel na n paar dagen. Ik ging ook tekenen om me te vermaken wat ik ook heel leuk vond om te doen.

Ik zou de hele 2 weken met Timéo wandelen alleen naar 1 week werd ik erg ongelukkig en zijn we opgesplitst in good terms. Mijn slechte humeur had niks met hem te maken maar ik kan blijkbaar niet te lang samen met iemand zijn zonder ongelukkig te worden. Later zijn we elkaar nog meerdere keren tegengekomen en dat was erg gezellig, toch was ik erg blij dat ik alleen liep het grootste gedeelte van de tijd.

Dat van het alleen reizen van je komt mij bekend voor🫣👍

11/23/22Reply

Goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt💪😘

Mooe foto’s weer!

11/23/22Reply

Laat s wat van je tekeningen zien?☺️

11/25/22Reply

Kathmandu

October 30, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 23 °C

Na in 30 uur reizen waarvan 24 in 3 verschillende bussen wederom aangekomen in Kathmandu. Voelt bijna als thuiskomen.

In de bus een slaapcoupé alleen jammer dat in die moest delen met een dikke Indiër en zijn buik op mij moest leunen.

Morgen Timéo ontmoeten. Best apart dat ik iemand voor het eerst ga ontmoeten en dan gelijk 3 weken door de Himalaya ga trekken. Wel veel zin in.

Fotograferen met wordt nieuwe hobby gok ik komende tijd.

Wel een hele dikke indier dan…🤣🤣

11/6/22Reply

Haha wat leuk zeg. Echt mooie foto's maak je trouwens!

11/9/22Reply

Varanasi

October 28, 2022 in India ⋅ ☀️ 29 °C

Varanasi heeft een hele bijzonder energie, het is de stad van Lord Shiva. Geen idee of dat het is kan ook de openbare crematies, lijken die door de straten worden getild of de prachtige Ganges zijn.

Openbare crematies waren zo indrukwekkend dat ik daar meerdere uren heb gestaan en elke dag ben ik teruggegaan. Tussen de rook van brandend hout en lichamen tot m’n ogen traanden.
    Laatste avond ben ik laat en nog een keer naartoe gegaan om 23 uur. Toen waren er geen toeristen en gingen de mannen die het vuur in de gaten houden en het hout halen met mij praten. Ik heb n uur met hun gepraat terwijl hun aan het roken en drinken waren in de tempel bij de crematie plaats. Super bijzondere mensen, ze werken in shifts van 12 uur en begonnen al toen 18 waren met dit werk. Ik werd opgenomen tussen de mensen, uiteindelijk stond ik op een paar meter van de half verbrande lichamen en schedels tussen de families. Die families vertelde me vertelde over hoe hun vader daar op dat moment werd verbrand en waarom ze dat doen.

Kortom een levens veranderde ervaring in Varanasi.

Ook een goede camera gekocht. Super blij mee en ik vind het verdacht leuk om foto’s te maken.

Wauw

10/30/22Reply

Wat een mooie ervaring moet dat geweest zijn

11/6/22Reply

En trouwens hele mooie foto’s…🥰

Delhi

October 25, 2022 in India ⋅ ☀️ 31 °C

De eerste keer dat ik door Old Delhi liep wist ik echt niet wat me overkwam. Het is bizar druk en alles gaat door elkaar. Mensen, koeien, geiten, tuktuks, auto’s, motors en nog meer mensen.

Toch is het ook een redelijk moderne stad. Je hebt een goed metronetwerk en sommige wijken zouden net Europa kunnen zijn. Vooral is het een gigantische stad. 25 miljoen inwoners, dat is meer dan Nederland, overal waar je kijkt en waar je ook naartoe gaat heb je alleen maar gebouwen.

Vooral jammer dat iemand mijn telefoon moest stelen… Wel aparte contacten met politieagenten die naast mij mensen in elkaar slaan om hun autoriteit af te dwingen en daar open met mij over praten. Nu verder met een iPhone 7. Ook besloten om geen nieuws meer te kijken komende tijd.

Wat doen ze met de messen tussen hun tenen?

Agra (Taj Mahal)

October 18, 2022 in India ⋅ ☀️ 31 °C

Taj Mahal! Mooiste gebouw wat ik ooit heb gezien, elke verwachting is overtroffen. 4:30 opgestaan om als een van de eerste naar binnen te kunnen en zonder toeristen rond te lopen.
    Onderweg naar de Taj Mahal bijna aangevallen door kudde straat honden die mijn koekjes wilden. Uiteindelijk toch maar eieren voor m’n geld gekozen en de koekjes op de grond gegooid. Ook ruzie gemaakt met een tuktuk chauffeur die me 3x de normale prijs wilde laten betalen.

Man die lag te slapen (denk ik) op het perron, style, familie foto + ik en een koe.

Nu onderweg naar Delhi met een bus. Eerste conclusie is dat koeien op een snelweg niet echt helpen tegen files :)

Je bent al aardig op weg een wereldreiziger te worden;

10/18/22Reply

Niet te veel betalen als je weet wat de normale prijs is🙏🏽💪😘

Leuke familie foto😉🥹

Jaipur

October 17, 2022 in India ⋅ ☀️ 30 °C

Geweldig!

Wat een geweldige plek. Super inspirerende en leuke mensen ontmoet in het beste hostel ooit. prachtig fort op een heuvel. In de grootste bioscoop van Azië naar een Bollywood film in Hindi. En wederom veel chaos.Read more

Tijger in Ranthambhore National Park

October 14, 2022 in India ⋅ ☀️ 30 °C

Tijger gespot!

Dat was ook het enige leuke, verder was de Safari vreselijk. Super veel mensen en super toeristische. Het was een heel mooi national park maar ook niet kunnen genieten omdat er veel te veel mensen in de wagen zaten. Ik zou dit niet snel nog een keer doen.

Ik het hotel wel hele leuke mensen ontmoet. Een Amerikaans stel die echt niet meer typische kon zijn. Ze hadden een YouTube kanaal (2k abonnees) en ze waren over “partnerships” en “collabs” aan het praten (ze waren tussen de 40 en 50). Ze waren wel super aardig en we hebben samen whisky uit de regio gedronken. Ook hebben ze me uitgenodigd om langs te komen in Utah.
    Ook een vrouw uit Tibet ontmoet. Super interessante vrouw waar ik mooie gesprekken over het boeddhisme heb gevoerd.

Dat doet reizen met je: nieuwe mensen ontmoeten, met diverse interesses. heel gaaf dat je dat weer meeneemt met deze reis🙏🏽🤗

10/14/22Reply

Snap helemaal wat je bedoelt😱🫣

10/14/22Reply

Jaisalmer

October 10, 2022 in India ⋅ ☀️ 33 °C

Hele fijne stad! Stuk rustiger maar wel bloedheet.
    Safari gedaan met overnachting in de woestijn (kameel rijden is heel oncomfortabel). Eerste Nederlander ontmoet in 5 weken. Klapband in de tuktuk. Scooter gehuurd die 90kph haalde.
    Eigenlijk niet veel gedaan maar toch erg vermaakt.

Zo te lezen weer heel wat meegemaakt👍

10/13/22Reply

En mooi te zien dat je aan het genieten bent, heel belangrijk🤗🙏🏽

10/13/22Reply

Is dat een echte wit gecamoufleerde of een gipsen gekko🧐🫣😉