Marmaris

June 12, 2023 in Turkey ⋅ 🌧 27 °C

Marmaris, Hauptstadt der gleichnamigen Region. Wieder einmal war der Weg dorthin sehr schön und die Stadt, naja. Die Hotels dort ziehen ein Klientel an, das uns so gar nicht (mehr) zusagt, man hat fast das Gefühl in Malle am Ballermann zu sein. Die Promenade besteht nahezu ausschließlich aus Partybooten, die die feierwütige Horden in die schönen Buchten der Region Fahren. Vom fotografierten Davy Jones Boot gibt es gleich eine ganze Flotte, hier passt der Filmtitel zum Programm, Fluch der Karibik 😋.
    Zu den letzten Bildern, vor ein paar Jahren gab es einen Waldbrand, der grosse Teile der schönen und dichten Wälder zerstört hat. Unterwegs sind wir in den letzten Tagen immer wieder durch kilometerlange Abschnitte gefahren, die kahl oder verbrannt waren. Von Einheimischen haben wir erfahren, dass sämtliche Hügel davor noch dicht bewaldet waren.

Marmaris, aynı adı taşıyan bölgenin başkenti. Bir kez daha, oraya giden yol çok güzeldi ve şehir yanı... Oradaki oteller bize (artık) hiç hitap etmeyen bir müşteri kitlesini çekiyor, neredeyse Malle'deki Ballermann'da olduğunuz hissine kapılıyorsunuz. Gezinti yolu neredeyse sadece partiye aç kalabalıkları bölgenin güzel koylarına götüren parti teknelerinden oluşuyor. Fotoğrafı çekilen Davy Jones teknesinin bütün bir filosu var ve filmin adı buradaki programa uyuyor, Karayip Korsanları 😋.
    Son fotoğraflara gelince, birkaç yıl önce güzel ve sık ormanların büyük bölümünü yok eden bir orman yangını oldu. Yolda, son birkaç gün içinde, defalarca çıplak veya yanmış kilometrelerce uzunluktaki bölümlerden geçtik. Yerel halktan öğrendiğimize göre daha önce tüm tepeler hala yoğun bir şekilde ormanlıkmış.