• Day 1

Benátky "napešatky"

April 14, 2014 in Italy ⋅ ⛅ 20 °C

Postupne sa predsa len rozhodneme, že my námorníci s vlastnou loďou (rozumej smiešnym nafukovacím člnkom) s veľkým sebazaprením navštívime Benátky osobnou loďou (loďobusom).

Kedže však náš čln nemôžeme nechať napospas len tak vonku a skladať sa ho nikomu nechce, veď iskierka nádeje vždy existuje, tak ho ešte dokonale špinavý od rias nejakým zázrakom na centimeter vpratáme do nášho minidomčeku (domček 3x3m, dĺžka člnu 290cm).
    Byť majiteľom kempingu a vidieť mojich zákaznikov ako do úplne novo vyzerajúceho mobilheimu pchajú "takú opachu", plne nafúknutý čln, asi tam na mieste skolabujem.
    Po naprataní člnu nie je v domečku žiadne miesto a jediné, čo sa dá spraviť, je zabuchnúť dvere a šup na loďobus, na ktorý ledva dorážame o 13:59 (odchod 14:00, ďalší o hodinu).
    Plavba loďobusom samozrejme zahŕňa skúmanie plavebnej dráhy, aktuálnu veľkosť vĺn a hlavne zistenie, že nezávisle na počasí sú i tak najväčšie a pre náš čln ťažko zvládnuteľné vlny na hlavnom canale Della Giudecca, kde sa na okraji Benátok krížom krážom premávajú desiatky lodí, každá vytvárajúc vlastný systém vĺn...