Satellite
Show on map
  • Day 8

    Lieve fietsenmaker

    July 17, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

    De fietsenmaker was heerlijk bezig in zijn tuin vanmorgen totdat ik aankwam fietsen. Hij was eigenlijk niet open, maar toen ik zei dat het een klein probleempje was deed hij rustig z’n tuinhandschoenen uit. Het was een oudere man en hij kon alleen Duits praten. Z’n buurman trouwens ook. Bij aankomst leek het ook niet op een fietsenmaker, want het was een huis met een schuurtje.

    Terwijl hij rustig z’n schuur aan het uitladen was met de fietsen die erin stonden, probeerde ik in mijn beste Duits uit te leggen wat er mankeerde aan mijn fiets. Z’n vrouw, die alles in de gaten hield, drukte mij uit het niets een huistelefoon in de handen. Had ik haar zoon aan de lijn, die kon fungeren als tolk😂.

    Ik in het Engels, de zoon weer in het Duits en zo kon de beste man mijn fiets repareren. Naderhand wilde hij er niets voor hebben. “Neem als je in Italië bent maar een kopje koffie”, zei die (of iets dergelijks).

    Wat een vriendelijkheid!

    En nu op naar naar Dillingen an der Donau 🚲
    Read more